sport
-
Pojkar på äventyr!
De åkte i fredags våra pojkar. Sonen och Maken är ute på äventyr alldeles ensamma och hittills har de haft det mycket bra! Helt utan oss flickor har de åkt iväg på en fem dagars snabbvisit till Arizona och svägerskan… Continue reading
-
Inte riktigt VM redo…
Man tycker ju att vi som är bosatta här i norra USA och har snö och kallt precis som ni har hemma i Norden, borde ha uppfostrat våra barn till skidåkare av alla de slag. På längden, på bredden, på… Continue reading
-
På tennislektion
Idag, torsdag deltog Sonern i sin sista lektion i tennis för de här två veckorna. Det blir två veckor till lite senare i sommar. Han trivdes verkligen och var lite snopen imorse när det hela var över så snabbt. Fyrtiofem… Continue reading
-
Kalas på hjul
Denna lördagseftermiddag var det kalas för Lillasysters del. Det var två klasskamrater som firade sina födelsedagar tilsammans. Båda fyllde de, som Lillasyster i vintras, åtta år. Det roliga var att kalast firades vid Rollergarden där man alltså åker omkring på… Continue reading
-
Hockeykväll
Det är sällan, eller sgs aldrig som hela familjen bänkar sig sent på kvällen, speciellt en lördagskväll, framför en ishockeymatch! Fast nu var ju detta då inte vilken match som helst, utan Dotterns gymnasium kom till delstatens final i ishcokey… Continue reading
-
Lördagsnöje
Lördagen bjöd på en solig och varm eftermiddag med temperaturer kring noll grader. Igår öppnade den nya parken i vår förort med en islagd bana att åka skridskor på! Inga puckar eller hockeyklubbor tillåts, utan man åker skridsor runt och… Continue reading
-
Lördag med simtävling
När världen står i brand och nyheterna strömmar ut från Europa om flyktingar och terrordåd är det skönt att helt enkelt stänga allt ute, sätta bilradion på favrotistationen och köra Sonen till simtävlingen som han skulle deltaga i denna lördag.… Continue reading
-
Med tungan rätt i mun
Det var fotbollsträning för Sonen ikväll, måndag. Föreningen vill gärna att föräldrarna stannar och hejar på sina barn, trots att det är träningar, plus att om ngt skulle hända är det trevligt att ha föräldrarna på plats förstås. Alltså, packade… Continue reading
-
Tillbaka i gymsnastikens underbara värld
Hon var lite nervös förra löradagen, vår yngsta Dotter. Höstterminen för gymnastiken började igen och hon hade åter blivit upflyttad till nästa nivå. Nu med varierande åldrar i grupen. Den äldsta är 11 och den yngsta är endast 6.5 år!… Continue reading
-
Danshelg
Efter ett till skolår som gått i balettens, jazzens och steppandets tecken behövde flickorna och deras 300 danskompisar få visa vad de hållit på med de seasnte nio månaderna eller så. I år hölls det två dansföreställningar på lördagen och… Continue reading