jobb

  • Improvisation

    … Vi letade och letade igår. Efter kvittot till vårt trasiga kylskåp. Vi fick svar från den kontaktade firman och de bad oss i sin tur kontakta tillverkaren av detta kylskåp. För att göra detta behövdes ett kvitto… som vi… Continue reading

  • Cooks of Crocus Hill

    Vi blev runt 30 personer i köket på lördagskvällen. Inte i vårt kök, tack och lov, men i undervisningsköket som gick under namnet Cooks of Crocus Hill. Detta var en tillställning för alla de läkare med äkta hälfter som Maken… Continue reading

  • Crumbling like a cookie

    Kaklet bakom diskhon och under fönstret i köket behövde fixas! Vatten är ett ‘double edged sword’ som det heter på mitt andra språk. Alltså vatten är både bra och dåligt. Nödvändigt för dagligt bruk och levnad, men inte alls bra… Continue reading

  • Snögöra…. Blötgöra….Tunggöra….

    Förmiddagens snögöra var inte alls lika roligt som snögörat vid stugan i helgen. Blöt, tung snö som föll natten mellan måndagen och tisdagen över Tvillingstäderna efter en hel dags regnande resulterade i en väldigt tung snö som skulle forslas bort… Continue reading

  •  Gloomy….

    … jo men precis så har dagen varit idag. inte i sinnet alls, men vädret. Det krispiga, härliga vädret som rådde under helgen har blivit utbytt till regn, slask och ngn plusgrad. Just tillräckligt varmt för att nederbörden som faller… Continue reading

  • Snögöra….

    … fanns det gott om vid stugan! Ovan på bilden ses verandan som jag hade skottat mig fram till och övervägde vid det laget om jag skulle fortsätta eller inte. Jag hade fantiserat om en alldeles snöfri veranda, men var… Continue reading

  • Smått äventyrligt en helt vanlig fredag i januari

    Det skulle äntligen bli färd till stugan i norra Wisconsin. Maken har varit på besök flera ggr sedan i somras, men den senaste gång jag kommit var i början på september. Denna helg skulle det då bli av. Det var… Continue reading

  • Morgongåvan

    Det var mörkt ute. Klockan/mobilen ringde vid den vanliga tidpunkten, 06.45. I sovrummet var det en aning kyligt men under täcket var det varmt och skönt. Jag ville verkligen inte stiga upp. Men, men… Plikterna kallade och ur sängen kom… Continue reading

  • Snudd på Knut ju…!

    Aldrig att vi har julen kvar så långe som vi har denna gång! Tjugondag Knut finns egentligen inte i USA, utan det är vanligt att julen kastas ut/städas bort under nyårshelgen. Detta är också det normala hos oss, men eftersom… Continue reading

  • Mörkt och kallt…

    … var det när Dottern med Pojkvän styrde kosan söderut i arla morgonstund denna onsdag. De trevliga dagarna de var på besök gick fort och det var åter dags för dem att återvända till studiestaden i Wisconsin. Redan vid 07.15… Continue reading