hälsa
-
Under tiden…
… som dagens lilla sats med kanelbullar jäste, satte jag mig i soffan med stickningen. Den nya blålila tröjan. Lillasyster, som stannade hemma från skolan idag, eftersom vi båda delar samma förkylning för närvarande, bad mig att göra en sats… Continue reading
-
Kärt återseende
Snön singlade ned i Förorten en stor del av eftermiddagen och även om det inte utlovades några större mängder var jag en aning skeptisk till att åka till stugan i skogen. Vinden ven nordvästerifrån och förde kallare temperaturer med sig… Continue reading
-
Långsamt men säkert…
… kommer vi igen. Jo, jag skrev VI, för jag lyckades vara extra generös med influensan och gav den åt Maken också. Själv blev jag klar med antibiotikan i lördags. Den skrevs ut för bronkiten och bihåleinflammationen. Lite svårt att… Continue reading
-
Nämen, stackars liten!
Jag är verkligen ingen musvän och har aldrig varit förtjust i smågnagare. Varken vilda eller tama och ngn hamster eller dylikt har aldrig hittat hem till oss. Idag på seneftermiddagen, årets sista dag, gick jag ut på bakgården för att… Continue reading
-
Bloggtorka?
Nej, egentligen inte. Det finns naturligtvis alltid ngt att skriva om. Om jag har orken dvs. Influensan som började för en och en halv veka sedan gav aldrig riktigt med sig och resulterade senaste helg i ett läkarbesök vid Urgent… Continue reading
-
Lite dittan och dattan från sjuksängen
När influensan slår till med hosta, heshet, tryck i bröstet, värk i musklerna, Men hittills feberfri, är det naturligtvis sängläge som gäller. Det hela började som en förkylning för några dagar sedan och Sonen och jag insjuknade på samma gång.… Continue reading
-
En liten del av Hawaii…
… flyttade in hos oss idag! Denna härliga blomma växer i Hawaii och kallas Bird of Paradise. Helt enkelt därför att blommorna ser ut lite som ett fågelhuvud med fjädrar. ( dessa finns att köpa på flygplatserna på Hawaii. Som… Continue reading
-
Halvvägs
-Dina släktingar som hjälpt er att organisera och göra er klara för flytten förtjänar en guldstjärna! Ja, så lät berömmet idag från kvinnan från flyttfirman som håller i trådarna för Svärföräldrarnas flytt. Efter tre veckors röjning ( och mera finns… Continue reading







