studier
-
Up, up and awaaaaay… i den kalla luften
Så var det dags igen för Sonen att flyga norrut tillbaka till universitetet och studierna. Det lilla gula och vita planet har mest varit på service under hans jullov hemma. Nya lampor har installerats och radion har fått sig en… Continue reading
-
Lite dittan och dattan från sjuksängen
När influensan slår till med hosta, heshet, tryck i bröstet, värk i musklerna, Men hittills feberfri, är det naturligtvis sängläge som gäller. Det hela började som en förkylning för några dagar sedan och Sonen och jag insjuknade på samma gång.… Continue reading
-
… och så är det lilla gula flygplanet åter på hemmaplan
Förmiddagen i grannstaten North Dakota bjöd på några moln här och där men annars strålande sol. Sonen hade ett möte i morse vid universitetet, kollade sedan vädret och beslöt sig för att det inte skulle bli bättre framåt eftermiddagen, så… Continue reading
-
Norrskenet…
… blir mera rosa aktigt ju längre söderut man befinner sig. Bor man dessutom i Förort med en massa andra invånare är det väldigt ljust till följd av bilar, hus, gatubelysning mm. Vilket gör det svårt att kunna se norrsken… Continue reading
-
Konfirmationssöndag
De elva ungdomarna i 14-15 års åldern började i skriftskolan i november förra året. Tillsammans med vår församlings fantastiska ungdomsledare, några andra vuxna som också tjänat som ledare, samt de 2 prästerna , har de i nästan ett års tid… Continue reading
-
Inte tvättad ännu…
… men tröjan blev klar ikväll. I kvällssolen stickade jag klart den precis innan jag fortsatte till gymnasiet för informationskväll. Som jag berättat tidigare går Lillasyster sista året i gymnasiet och nu börjar det bli dags att ansöka till universitet… Continue reading





