studielivet
-
Ingen flygning på en vecka…
… blev domen för Sonen denna måndag efter att han tillbringat ett par timmar på akuten natten mellan söndagen och måndagen efter att i misstag ha fått i sig skaldjur. Han kunde lugnt konstatera att han fortfarande är allergisk…. Flickvännen… Continue reading
-
Memorial Day…
… uppmärksammas denna måndag här i USA. En dag när alla de som krigat för landet äras. Alltså inte bara soldater som stupat, utan även soldater som just nu är i militären. USA är ju alltid med i ngt krig,… Continue reading
-
Fredagsgörat…
… fortsätter denna förmiddag efter gårdagens leverans. Tre kubikmeter bark släpptes ner på uppfarten och detta var det andra lasset. För ngn vecka sedan leverade det första, men Maken var så väldigt snabb med skottkärran och spaden att jag inte… Continue reading
-
Tisdag- röstdag
Jag åkte till vallokalen vid lunchdags. Var lite orolig att kön skulle vara lång om folk tagit en extra lång lunch paus för att åka och rista, men det behövde jag inte vara. En ständig ström av unga och äldre… Continue reading
-
Amaryllis i mars?
Jo men varför inte? Julblomma kanske, men trevligt ändå. Dessutom samma lök som blommade förra julen och efter blomningen stod sig bladen gröna och granna ända långt in på senaste höst. Frågade den allvetande Dottern om blomman och hur jag… Continue reading
-
Vårkonsert
Efter en kort, men mycket trevlig helg anlände vi hem till Förorten igen på söndagskvällen. En vanlig arbetsvecka kom emot. Denna tisdag kväll arrangerades körkonsert vid gymnasiet och naturligtvis hör det till att vi föräldrar ställer upp och sitter i… Continue reading
-
Vackra toner
Ni som följer dessa vardagliga skriverier kommer kanske ihåg att Lillasyster deltog i en elevkonsert vid musikskolan där hon varit elev de senaste 10 åren. Elevkonserten hölls den första söndagen denna månad. För några dagar sedan fick vi YouTube länken… Continue reading







