språk
-
En-miljon-etthundra-tolv-tusen kilometer…
… hade Artemis astronauterna rest ikväll när de, kl. 19.07 lokal tid i Minnesota landade i Stills havet sydväster om staden San Diego i Kalifornien. ( klockan var då 17.07 i Kalifornien och hemma i Norden sov ni gott! )… Continue reading
-
Torsdag- Assessment Day…
… för de 4 000 eleverna i Lillasysters gymnasium idag men inte för de äldsta och utgående eleverna. Assessment Day innebär att gymnasiet ägnar denna dag åt de prov som utbildnigsorganet i Minnesota vill att eleverna i vår delstat deltar… Continue reading
-
Värme, kyla, tvättmaskiner… oh wow!
Så kan det gå! Tiden har liksom gått fort under dagarna och bloggandet har inte blivit av under senkvällen. Det är väl nog bara stickningen jag kan skylla på. Istället för att lägga bort handarbetet i rimlig tid har stickorna… Continue reading
-
Chicago Style Deep Dish Pizza…
… har jag aldrig försökt mig på förut men receptappen på min iPad lockade och eftersom jag kunde åka och handla medan degen stod på jäsning och tvättmaskinen skötte sitt på samma gång, passade denna tisdag ypperligt. I begynnelsen då… Continue reading
-
Våren återvänder…
Vid tiotiden i förmiddags stod solen redan högt på himlen och värmde! Fåglarna kvittrade och snön smälte redan vid denna tid på dygnet. Solen har samma vinkel nu som den hade i september, fick jag ta del av via bilens… Continue reading
-
Strömsö grafiska, åter…
Försök nr. 4 maskades precis av. Jag är rätt nöjd ändå även om mönstret inte stämmer riktigt över hela arbetet. Sjalen är bra mycket kortare än vad jag trodde! Lite besviken blev jag faktiskt. Gissar att grövre garn skulle passa… Continue reading
-
Hem kom vi…
…. Även om hemresan blev lång. Så väldigt skönt att få blanda sig mellan egna lakan igår kväll och nu är det en nästan ledig måndag. Sonen har redan stigit upp vid 07.30. Ätit frukost och är i skrivande stund… Continue reading
-
Tredje (eller egentligen fjärde) gången gillt!
Strömsö grafiska sjal. Fjärde gången gillt om jag räknat rätt och äntligen har jag kommit längre än diagram 3! Skam den som ger sig liksom. Jag rev upp den variant i slätstickning som jag jobbade på under resan hit till… Continue reading
-
Biggie steals the show
Han var helt enkelt för härlig! Den jättelika boxern Biggie som mer eller mindre bodde ( hans matte jobbade som expedit) i en av klädaffärerna där vi shoppade under torsdagseftermiddagen. Han gjorde skäl för namnet sitt. Ngn liten boxer var… Continue reading









