matlagning

  • När mor i huset….

    … sitter och pladdrar med Sverige i hela två timmar då går det som det går… Det blev nämligen ingen sen eftermiddagsutfärd till butiken och i sin tur var det skralt i skåpen till middagen. Maken flög hem i ilfart… Continue reading

  • Caught off guard

    … imorse alltså. Jag hade liksom inte alls kollat ngn väderprognos och förvånades rätt ordentligt när snön singlade ner. Jag släppte ut hundarna på gården så att de skulle få sköta om sina morgonbestyr i detta nya vinterlandskap. Lite över… Continue reading

  • Mästerkocken i… tennisskor?

    Åter är han hemma. Sonen. Lika roligt att ha honom denna helg som förra naturligtvis. Skillnaden är bara den att vi visste om att han skulle komma hem denna helg. Detta var planerat länge och Maken köpte till och med… Continue reading

  • Fortsätter experimentera…

    … med den amerikanska degen till kanelbullar. Degen blir inte särskilt stor i brödmaskinen och räcker alldeles lagom för endast oss tre som nu är hemma. SÅ annorlunda är den inte från mina egna recept, men ändå…. tillräckligt. Eftersom jag… Continue reading

  • Höst

    Det har tagit sin lilla tid, men nu tror jag allt att hösten har på riktigt nått oss med och det är verkligen på tiden! Äntligen har vi lite normalare höst temperaturer även om vi fortfarande desperat behöver få regn… Continue reading

  • Snö! ( och god mat…)

    Jo men visst. Precis som utlovat. I tisdags stickade jag utomhus i solen och i värmen i 27 grader och denna fredag morgon vaknade vi till ett tunt snötäcke. Detta tunna snötäcke smalt naturligtvis rätt fort ändå. Marken är ju… Continue reading

  • Naturligt är finurligt och så mycket bättre!

    ´Jag tyckte om färgerna i garnet ovan. Hittade det alldeles innan vi skulle betala vid hobbyaffären i söndags och roffade det åt mig innan Lillasyster och jag gick till kassan. I hastigheten såg jag inte på etiketten vilket slags material… Continue reading

  • Litet svammel om en helt vanlig helg i september….

    Inget att rapportera egentligen. Inget utöver det vanliga i alla fall. Vilket ju faktiskt är riktigt bra det med. Lördagskvällen spenderades framför skärmen i ett långt video samtal med Sonen som förstås befinner sig vid sitt universitet. Han har nu… Continue reading

  • Det ostadiga vädret….

    … fortsätter och naturligtvis började förmiddagens promenad i strålande solsken och halvvägs igenom kom regnet. Det började i ett fint, litet strilande och jag var inte så säker på om det bara droppade från träden runtom den lilla vägen som… Continue reading

  • Sommar-mat-inlägg

    Maken och jag testade en ny resturang på tisdagen. En ny kedja som öppnat både i vår Förort och i grannförorten. Denna nya restaurang är en aning hälsosammare än en typisk snabbmatsrestaurang. Här serveras inga hamburgare och franska potäter utan… Continue reading