mat
-
Jag hann… med nöd och näppe!
Denna kväll skulle ljudboken Sju systrar ( skriven av Lucinda Riley) automatiskt lämnats tillbaka till bibban via appen och jag hade tre timmar kvar av totala 18 att lyssna till. Skulle boken inte ha varit så himla fängslande, så rik… Continue reading
-
En enormt långt bilkö…
… som långsamt ringlade sig norrut fick vi erfara under fredagen medan vi körde söderut och hemåt till Förorten igen. Fredag eftermiddag under sommaren och alla som har stugor norr och om Tvillingsstäderna hade åkt ifrån sina respektive jobb tidigare… Continue reading
-
Now you see it… now you don’t!
Det har länge varit i planeringen men så kom en pandemi och precis allt, även byggnadsmaterial, steg i höjden. Har fortsatt att vara allt annat än förmånligt och så satte ngn som inte skall nämnas vid varken president titel eller… Continue reading
-
Morgonnjutning…
Det är strålande sol ute på den inglasade verandan och minst sagt härligt här ute denna torsdag morgon. Bakom hunden Fiona på kudden syns min basilika och en kruka med dill som jag planterade förra helgen. När det var varmt… Continue reading
-
Måndag med lite blandat…
Begav mig nästan i ara morgonstund till huset där Svärföräldrarna bodde innan ’den stora flytten’ i november. Huset är fortfarande kvar och till salu men ngn som gärna vill köpa huset är mycket intresserad och ett anbud har getts. Idag… Continue reading
-
Whirlwind weekend!
Döm om Makens och min förvåning lördag förmiddag när det visade sig att vi hade fått långväga gäster under natten! Sonen med Flickvän hade anlänt under småtimmarna med flygplan och Lillasyster med Pojkvän hade hämtat hem dem från flygfältet! Blixtvisit… Continue reading
-
Värmen…
… anlände som utlovat på onsdagen. Väder-förstå-sig-påarna hade lovat värme på +27, men på seneftermiddagen gassade solen och temperaturen seglade gladeligen upp till vårens första +30! Det var varmt och skönt och jag, som verkligen gillar värmen numera, njöt i… Continue reading
-
Whiplash weather…
… kallades helgens väder på radion igår. Dvs när vädret återigen kastar och tvärvänder och det är bara att hänga med i svängarna. Igår lördag bjöds vi nämligen på hällregn den största delen av dagen och +10. Jag hade planerat… Continue reading
-
Naturens aprilskämt som uteblev…
… och inte mig emot! Vädergubbarna-och gummorna varnade nästan konstant för det inkommande vädret på medierna igår. Det lovades regn och fruset regn och flera cm med is och snö ovanpå det. Jag bad Maken, som har en helt vanlig… Continue reading
-
Värme, kyla, tvättmaskiner… oh wow!
Så kan det gå! Tiden har liksom gått fort under dagarna och bloggandet har inte blivit av under senkvällen. Det är väl nog bara stickningen jag kan skylla på. Istället för att lägga bort handarbetet i rimlig tid har stickorna… Continue reading









