Hus och hem
-
Inget nytt västerifrån…
… fortfarande kallt. Vi vaknade till -29. Solen strålar i alla fall och är högt uppe på himlen På eftermiddagen nu när det är februari! Så ljuvligt att sitta i stick rummet mitt på eftermiddagen, likt en katt och lapa… Continue reading
-
En kylig måndag…
Solen stod högt på himlen när jag gick ut vid 15 tiden för att fylla på fågelbrädan. Vackert visserligen ,men så otroligt kallt! Så här såg det mestadels ut hela denna kalla måndag! Jag var inte ute länge, men fåglarna… Continue reading
-
Söndag? Bra dag (den med)!
I skrivande stund är det åter sent på kvällen. Här sitter jag dock i sängen med ett par fantastiskt varma, nystickade sockor på fötterna och de är bara SÅ sköna! Denna söndag rusade förbi. Började, som sig bör, med gudstjänst… Continue reading
-
Min första baby mössa…
… blev klar för ngn timme sedan. Så fort det gick! Restgarn som fanns i en av mina korgar. Stickor, US storlek 6 och 72 maskor uppdelade på de fyra strumpstickorna. Så enkelt och så roligt och enorm balsam för… Continue reading
-
Fyra mycket trevliga dagar…
… fick Den Goda Väninnan och jag. Detta kan ni säkert se från bildkavalkaden ovan. Det blev umgänge med flera goda väninnor. Det blev lunch ute på resturang och det blev shopping och naturligtvis besök på garn affärer. Ett litet… Continue reading
-
När det händer roliga grejer, räcker inte tiden till…
… att blogga och läsa och kommentera på de bloggar jag följer! Däremot återkommer jag så småningom. Håller ett litet öga på er som jag regelbundet läser och kan konstatera att livet lunkar vidare hos er med. Såsom det skall… Continue reading
-
Inte mycket stickat….
… lär det bli de kommande dagarna! Men vad gör väl det då hela familjen plus Svärsonen är på plats?! Härligt härligt och nu får julen börja! Hur mycket bloggat det blir under dessa dagar får vi väl också se,… Continue reading
-
Nästan midnatt…
… och dagens mössa blir inte klar för nu kallar sänghalmen! Återkommer imorgon, fredag… God morgon där på östra sidan om Potten! Sängdags här i väster… God natt! Continue reading




