Hus och hem

  • Sommarlov!

    I skrivande stund närmar sig klockan 23.30 och Lillasyster är på väg hem i nya bilen. Hon har kört hem två goda kompisar som hon spenderat kvällen med i bubbelpoolen och det har pratats och skrattas och säkerligen diskuterats ett… Continue reading

    Sommarlov!
  • Sommarkvällen….

    … denna onsdag blev fantastiskt fin! För första gången på flera dagar var inte luften och solen täckt av tjock rök från skogsbränderna norröver i Kanada och det var varmt och skönt. Inte hett och kvavt och fuktigt som det… Continue reading

    Sommarkvällen….
  • Femtiotre minuter…

    .. tog det av maska av den, men nu är sjalen klar! Efter att bilderna togs har jag tvättat och spänt upp den på handdukar. Det skall bli väldigt roligt att se hur den blir sedan efter att spetsen har… Continue reading

    Femtiotre minuter…
  • Jungfrufärden…

    … med nya bilen Sylvie, gick för mig denna måndag naturligtvis till garnaffären. Vart annars liksom? Eftersom jag visste precis på vilken hylla garnet som jag behövde fanns stegade jag direkt till den hyllan när jag kom in i affären.… Continue reading

    Jungfrufärden…
  • Större skor

    För två år sedan fick Maken en liten kaffebuske av Dottern. Den första sommaren lät jag den stå utomhus och den växte enormt. Till hösten tog jag in den och ställde den i ett fönster som vätter mot öster. Allt… Continue reading

    Större skor
  • Lördag… med garnrea!

    Garnrea på en lördag är ju lite för bra för att vara sant, eller hur…? Och tomhänt kom jag inte hem heller som ni ser! Detta var verkligen en bra rea. Garnaffären här i Förorten har en övre våning med… Continue reading

    Lördag… med garnrea!
  • En solig fredag inleder långhelgen….

    … även om det inte riktigt blir ngn långhelg i detta hus. Maken jobbar imorgon, lördag och Lillasyster är med i skolans dramaklubb som ge de tre sista föreställningarna för året. Med allt som pågått denna vecka hos oss, hann… Continue reading

    En solig fredag inleder långhelgen….
  • En ljuvligt regnig tisdag…

    … innebar hemmasysslor hela dagen. Regnet formligen öste ner ända till seneftermidddagen och jag som trodde att de var runt +12 grader varmt blev ngt förvånad då jag såg på termometern och den visade endast +7 grader. Det blev en… Continue reading

    En ljuvligt regnig tisdag…
  • Third try’s a charm…

    … eller tredje gången gilt som vi säger på svenska. Nu på tredje försöket denna onsdag, verkar jag få denna Sagebrush shawl som mönstret heter, rätt. Egentligen är inte mönstret svårt, men det är inte skrivit på bästa sätt och… Continue reading

    Third try’s a charm…
  • Oväntad men välkommen…

    …damp denna bild ner i mobilen på förmiddagen precis efter att jag avslutat dagens träning. Ngn kanske känner igen bordet, ni som troget läser detta svammel från andra sidan Potten? Precis! Det var kvinnan som köpte vårt gamla bord förra… Continue reading

    Oväntad men välkommen…