Hus och hem
-
Go big, or go home!
Är ett välkänt uttryck på engelska. Passar utmärkt när man liksom ställt till med ngt utöver det (o)vanliga. Jag slog nämligen i misstag sönder en tallrik när jag sprang in och ut till och från grillen ikväll när jag grillade… Continue reading
-
Now you see it… now you don’t!
Det har länge varit i planeringen men så kom en pandemi och precis allt, även byggnadsmaterial, steg i höjden. Har fortsatt att vara allt annat än förmånligt och så satte ngn som inte skall nämnas vid varken president titel eller… Continue reading
-
Som det regnade igår!
Hela onsdagen fortsatte regnet. I strida strömmar. Så till den milda grad att när det bjöds på några minuters uppehåll gick jag ut för att hälla vatten ur blomkrukorna eftersom de inte hann dränera vatten mängderna tillräckligt snabbt! Efter lunchen… Continue reading
-
Picture perfect
Åtminstone under dagen såg vädret vid stugan ut så här igår. Vid 17 tiden mullrade det till och åskskuren var ett faktum. Det var bara att snabbt roffa åt sig stickningen och gå in när stora droppar började falla från… Continue reading
-
Dottern kom med Hawaii…
En hibiskus som inte hade blivit såld på trädgårdsbutiken där Dottern jobbar med att köpa in blommor, blev min igår kväll. Hibiskus växer på Hawaii, dit vi regelbundet åker på semester, så det var ju verkligen trevligt att jag fick… Continue reading
-
Nej, inte riktigt så varmt blev det…
Det skall påpekas att sensorn på utsidan för termometern i köksfönstret visserligen hänger fritt, men väggen bakom den är brun. Och följaktligen blir den väldigt varm när solen gassar och det ändå är kring +30 grader ute. Naturligtvis registrerar sensorn… Continue reading
-
Memorial Day…
… uppmärksammas denna måndag här i USA. En dag när alla de som krigat för landet äras. Alltså inte bara soldater som stupat, utan även soldater som just nu är i militären. USA är ju alltid med i ngt krig,… Continue reading
-
Vårens inspektion…
… av luftkonditionerare samt värmepanna eftersom hela systemet så att säga ’sitter ihop’ är nu avklarad och den inspektionen var definitivt värd kostnaden på USD 125. Har man ett hem skall det skötas om och hållas i skick såklart. Värmepannan… Continue reading









