underhållning

  • Gooooooooaaaaaaal!

    Vilken hockey match det blev mellan Sonens universitet ( UND) och bortalaget som kom från Minnesota. Till och med jag, som inte är särskilt intresserad av hockey satt på ändan av läktarsätet när matchen gick in i 5 minuters övertid… Continue reading

    Gooooooooaaaaaaal!
  • Franz Schubert…

    … var endast 18 år när han på så lite som 6 dagar komponerade sitt stora ( och enda…?) verk som Lillasysters gymnasium uppförde ikväll. Duktiga var eleverna verkligen och det blev en trevlig avslutning på en varierande körkonsert där… Continue reading

    Franz Schubert…
  • Helgens avstickare…

    … gick till stugan i norra Wisconsin. Så skönt det var! Tyst och lugnt. Inga promenade på sjön blev det. När vi kom fram på seneftermiddagen på fredagen var sjön frusen, men istäcket såg inte särkilt tjockt ut. På lördagen… Continue reading

    Helgens avstickare…
  • Belysning ute och belysning inne….

    Varje år ordnar en stor trädgård/park en bit härifrån ett härligt evenemang med belysning. . Stigarna runtomkring i parken är beklädda med belysning och som synes har man gjort fjärilar och annat som man lyser upp med jullampor. Ngt jul… Continue reading

    Belysning ute och belysning inne….
  • Åter en mycket trevlig helg

    Sent på fredagskvällen anlände hon och Svärsonen till, som synes, en mycket glad Lilly!. Beundransvärt att köra 500 km efter en full dag på respektive arbeten. Hemme på snabbvisit över helgen för att se Lillasyster i pjäsen/musikalen Footloose. En stor… Continue reading

    Åter en mycket trevlig helg
  • Helg med Footloose…. Och lite stickning

    Vi satt hela sex stycken kring matbordet i lördags under sen eftermiddag och mammahjärtat sjöng av glädje! Denna helg blev alldeles härlig för Son och Flickvän körde ner från North Dakota där de båda fortsätter sina studier till piloter. Anledningen… Continue reading

    Helg med Footloose…. Och lite stickning
  • StädTorsdag

    Städ fen uppenbarade sig idag och det var verkligen på tiden! Hon hade tydligen haft semester ett bra tag, för det fanns till och med spindelväv i ett hörn, men nu när hon var tillbaka från nämnda semester tog hon… Continue reading

    StädTorsdag
  • Sol ute, sol inne… men brrr så kallt!

    Inte egentligen kyligt alls i luften denna måndag, Veteran Dagen i USA, men vindarna… Brrrr! Det handlade om torra, kyliga och hårda prärievindar som svepte in imorse. Det fick bli stickning inomhus i mitt soliga stickrum som också tjänar som… Continue reading

    Sol ute, sol inne… men brrr så kallt!
  • Djur, natur och kultur

    Det är inte klokt vad mycket vi hunnit se och göra dessa några dagar under mitt besök i Kanada! Som ni ser på flaggorna blåste det rejält denna eftermiddag. Flaggan till vänster om landsflaggan är provinsen Saskatchewans flagga, där jag… Continue reading

    Djur, natur och kultur
  • Så oerhört tragiskt… men också en normal fredag

    Jag lyssnade på Matthew Perrys bok medan jag stickade ikväll. Ni vet han som spelade Chandler Bing i TV serien Friends från 1994-2004. Han, som så många andra kändisar hade problem med alkohol och droger och dog 54 år gammal… Continue reading

    Så oerhört tragiskt… men också en normal fredag