underhållning
-
Vårtecken…? Jo, men visst!
Den tunga, våta snön blandandes med regn och underkylt regn hela eftermiddagen och Lillasyster hemma på vårlov och jag själv kurade hemma. Min nya cyklamen i köksfönstret blommar så fint trots (vår)vintervädret ute och sist men inte minst syns mina… Continue reading
-
St. Urho’s Day
Denna söndag, den 16.3 uppmärksammas helgonet Urho . Har ni förresten hört om detta helgon? Tänkte det! Det hade nämligen inte jag heller då jag först hade kommit till Minnesota, men så här liger det alltså till: Imorgon den 17.3… Continue reading
-
Nej, det var faktiskt inte jag….
… som hälsade till gruppen KAJ från Minnesota under sändningen! jag hoppade till där när detta lästes upp och nyfiken i en strut blev jag ju såklart! Känner, eller rättare sagt, vet om ett par svenskar som bor i Minneapolis,… Continue reading
-
Kort tisdagshälsning…
….. innan läggdags. Jag var nämligen och handlade idag och stötte på den senaste boken av den brittiske författaren Jojo Moyes. We all live here, heter den som ni ser på engelska. Vad heter den översatt till svenska? Jag köpte… Continue reading
-
Yksi, kaksi, kolme…vinnare!!
Helt otroligt!! De tog hem det! Sändningen började kl. 13 här hos mig och jag satt bänkad framför min lilla dator med stickningen i högsta hugg och skulle sticka medan jag tittade…Det blev inte mycket stickat kan jag säga! Jo,… Continue reading
-
Ibland misslyckas det…
… och då är det bara att riva upp och börja om. Dagens baby mössa skulle bli så snygg med flätor hade jag tänkt.. Länge sedan jag stickat och övat flätor, men det skulle väl nog gå vägen ändå, eller…?… Continue reading
-
En gråmulen tisdag som kulminerar i snöstorm… Och körkonsert!
Medan jag sitter här i sängen med min lilla dator och piltar ner dessa rader viner vindarna ute och snön vräker ner. Precis som utlovat. Hela natten skall detta oväder dra in över Minnesota som delvis utgörs av prärie. Dylika… Continue reading
-
Yksi, kaksi, kolme…saunaa!
Nämen, hur fantastiskt var ju inte detta…?! KAJ gick nog rakt in i mångas hjärtan på lördagen när de landande en finalplats i svenska Melodifestivalen! Så roligt! Och grattis till dem! Jag måste säga att jag var skeptisk då jag… Continue reading
-
Bastu-dunkar-dagen…
-Jaa, hörni? Idag ska he badas bastu på scen i Malmö och i tre minuter ska he sjungas om bastu badasi på österbottniska! Hur tror ni he komder ti gaa? Det är faktiskt rätt svårt att skriva på Österbottniska så… Continue reading
-
Det slutar med oss….
Jag blev klar med boken som på originalspråket engelska heter It Ends with Us för några dagar sedan. Den var välskriven, men hemsk! Skriven av den i USA mycket populära författaren Colleen Hoover och baserad på egna livsupplevelser. Handlar om… Continue reading




