tvåspråkighet

  • Sista, härliga äventyret… för denna gång…

    … blev naturligtvis en kryssning på 4 timmar uppåt längs den branta, karga och mycket vackra Napali kusten. Napali kusten finns på den nordvästra sidan av ön Kauai men även i norra Still havet råder vinter. Även om det inte… Continue reading

    Sista, härliga äventyret… för denna gång…
  • Island living… at its’ finest…

    På onsdagen blev det surf lektion för Sonen och Lillasyster i regnet. Det var inte det minsta kallt och den duktiga Surfer Dude-instruktören var faktiskt nöjd med vädret. Det blåste inte särskilt hårt och vågorna var därför inte heller höga.… Continue reading

    Island living… at its’ finest…
  • Paraplydrinkar och strandliv…

    … fortsatte veckan med på Kauai idag tisdag. Vi började med lunch på ett favoritställe. Efter fantastisk god mat blev det strandliv för hela slanten. Maken valde dagens tacos eftersom Taco Tuesday fanns på menyn. Man fick välja protein mellan… Continue reading

    Paraplydrinkar och strandliv…
  • Konsert avslutning på veckan…

    Två dagar har nu avverkats tillbaka i gymnasiets värld för Lillasyster. Den extremt korta skolveckan ( 2 dagar) avslutades med en harpkonsert vid musik institutet inne i Minneapolis. Denna konsert hade vi lite glömt bort under julen och nyåret, men… Continue reading

    Konsert avslutning på veckan…
  • Tillbaka till spets…

    … som faktiskt är himla roligt att sticka. För ca. fem år sedan började jag lära mig sticka spets. Den första sjalen var allt annat än snygg, men jag var stolt över den ändå. Jag lärde mig en massa nya… Continue reading

    Tillbaka till spets…
  • A blank slate….

    … ett nytt år kan innebära många nya nyårslöften. Numera avger jag aldrig dessa. Däremot försöker jag tänka att: jag skall bli bättre på…. Att sitta och fylla i en helt ny almanacka är också väldigt roligt. Känns lite speciellt… Continue reading

    A blank slate….
  • Gott nytt år!!

    Det har gått över en vecka sedan jag loggade in här. Julen är förbi och om en timme här på min sida av Potten skriver vi 2025! Hemma i FInland och Sverige är ni redan en hel del timmar in… Continue reading

    Gott nytt år!!
  • Under the weather

    …eller krasslig som det heter på svenska. En helt vanlig förkylning som jag gissar att en generös och givmild Lillasyster har delat med sig. Som hon hostat och hackat de senaste veckorna. Nåja, det kunde vara värre och en förkylning… Continue reading

    Under the weather
  • Så kom den….snön!

    Fast den utlovade snöstormen med den totala snömängden på 20 cm sökte sig nog någon annanstans än vår Förort. Till och med på de nationella nyheterna läste jag igår att Minneapolis med omnejd skulle få sitt största snöfall denna säsong… Continue reading

    Så kom den….snön!
  • Ett klokt val

    Ikväll hade den diskussionsgrupp som jag är med i, i vår församling en liten julfest. Det blev väldigt trevligt med ett litet knytkalas, diskussioner, prat och naturligtvis en del skratt. Tidigare år har vi g ett varandra julgåvor genom att… Continue reading

    Ett klokt val