tvåspråkighet

  • Jag hann… med nöd och näppe!

    Denna kväll skulle ljudboken Sju systrar ( skriven av Lucinda Riley) automatiskt lämnats tillbaka till bibban via appen och jag hade tre timmar kvar av totala 18 att lyssna till. Skulle boken inte ha varit så himla fängslande, så rik… Continue reading

    Jag hann… med nöd och näppe!
  • Inte ens provat än…

    … men min Ember Light Pullover stickad i ett mjukt bomulls-och linnegarn blev alldeles precis klar. Nu skall den såklart tvättas och torkas och förhoppningsvis passar den precis som jag hoppas efter det. Klockan är åter sent och det är… Continue reading

    Inte ens provat än…
  • Now you see it… now you don’t!

    Det har länge varit i planeringen men så kom en pandemi och precis allt, även byggnadsmaterial, steg i höjden. Har fortsatt att vara allt annat än förmånligt och så satte ngn som inte skall nämnas vid varken president titel eller… Continue reading

    Now you see it… now you don’t!
  • Rain now… and the remainder of the day…

    Det finns ju inga dåliga väder, endast dåliga kläder, eller hur var det…? För tredje dagen i följd regnar det här vid stugan. De två föregående dagarna handlade det om regnskurar från och till under dygnen. Solen fick vi också… Continue reading

    Rain now… and the remainder of the day…
  • Enskilda inlägg eller sammanfattning…?

    Ja, det är väl frågan efter 11 dagars uppehåll i blogg-o-sfären. Det blev en mera hektisk vecka förra veckan med det årliga sommarlägret för barn i åldrarna 5-11 som jag är med och drar vid vår församling. Och därav mycket… Continue reading

    Enskilda inlägg eller sammanfattning…?
  • Skolbussarna….

    (Nedan samma hibiskus som jag fick av Dottern, men blommorna skiftar i färg!) …åker fortfarande förbi varje morgon denna vecka, men hos oss råder numera sommarlov. Lillasyster och de andra 892 nybakade studenterna från gymnasiet fick sommarlov en vecka tidigare… Continue reading

    Skolbussarna….
  • Memorial Day…

    … uppmärksammas denna måndag här i USA. En dag när alla de som krigat för landet äras. Alltså inte bara soldater som stupat, utan även soldater som just nu är i militären. USA är ju alltid med i ngt krig,… Continue reading

    Memorial Day…
  • Outstanding team member…

    … var bara ett av priserna Sonen vann ikväll. Skolans lag kom totalt på andra plats i flygtävlingen. Starkt gjort av det unga laget och med endast 12 studerande på laget. Sonen, tillsammans med en annan studerande som också blir… Continue reading

    Outstanding team member…
  • Look! No hands!

    Detta var verkligen imponerande och hur kul som helst! Maken, som nu snart i 6 års tid har varit ’ ambassadör ’ för ett visst elbilmärke med en ngt märklig chef, fick äntligen sin vilja igenom. Jag lutade mig mot… Continue reading

    Look! No hands!
  • Åter har en hel vecka…

    … gått förbi utan att jag varken uppdaterat läget här på denna vardagsblogg eller ens läst de bloggar jag vanligtvis följer. Av ngn anledning prioriterar jag inte skrivandet för tillfället…. Trots att jag konstant har tusen idéer för inlägg i… Continue reading

    Åter har en hel vecka…