glädje

  • Iväg på läger!

    Det är redan en timme sedan de steg på bussen för att börja denna sommars första läger! Uppe  i ottan var de också, redan vid 06.45 väckte en nyduschad Son mig, ivrig att komma iväg. Bussen  till lägret skulle inte… Continue reading

  • Tillbaka i bloggvärlden

    Jodå, jag är tillbaka i bloggvärlden med hull och hår. Nåja, det vet jag väl ändå inte, men tillbaka til Minneapolis i Minnesota kom vi i lördags från en riktigt skön vecka i vattenparkerna i Wisconsin Dells. Eller kom vi… Continue reading

  • Drömmen som gick i kras… Men ändå inte!

    För nästan precis sex år sedan redan flyttade vi till vårt nya hem i vår nya förort. Vi hade bott nio år på vårt gamla ställe. Då vi fltttade in var det Maken, jag och Dottern. Dottern var just över… Continue reading

  • Picknick och trevliga aktiviteter- i hettan!

    Dan före dan. Innan skolan är slut alltså. Det är rät märkligt hur snabbt de här skolåren går. Det var ju just september och det nya året påbörjades! Här står vi nu och barnen avverkar de allra sista två dagarna… Continue reading

  • När regnet inte häller ner…

    … Ja, då händer det saker! Före: Efter!  ( Dock inte helt klart ännu. Om vädret fortsätter  att uppföra sig, verkar det som att allt blir klart inkommande fredag…!) Continue reading

  • Prom- Hollywood nights

    I lördags hölls då skolbalen, eller Prom som den kallas. Det var Dotterns första år att få vara med eftersom hon går tredje året i high School, eller gymnsiet. Prom ordnas för de elever som går tredje och fjärde året… Continue reading

  • En bild kan säga mer…

    … Än tusen ord som ni ju vet. Ikväll får bilderna tala för sig själva… Det går framåt med rasande fart nu. Altanen/terrassen blev klar idag. Nu forslas det jord och skall sås  ny gräsmatta, sättas till lite blommor här… Continue reading

  • De första bilderna…

    Det är dammigt överallt på gården. Vi har fortfarande en jättehög av lera på gården och hundarna förstår inte riktigt varför de inte får gå ut på bakgården och springa. Det är ju deras gård! Och varför finns det så… Continue reading

  • Firat!

    Så är hon då 17 år! Dottern! Född en het vårdag på 2000 och fyllde alltså hela 17 år i lördags när det var ruggigt, kallt och regnigt! Raka motsatsen till hennes första dag  här på jorden! Fotot ovan visar… Continue reading

  • Festblåsan

    Ett foto skickades via SMS till min mobil i lördags. Dottern var ute och shoppade med sin fammo och hon hade hittat drömklänningen. Hon har redan en drömklänning i sitt skåp, men nu ville hon ha den här! ( den… Continue reading