fest

  • Festligt värre…

    …blev det denna lördag. Medan Maken jobbar dygnet, sprang jag på studentfester. Två stycken till antalet och emellan festerna blev det en snabb körrunda med Lillasyster. Lite shoppande hann vi också med under körrundan. Det har hällregnat sgs hela dagen,… Continue reading

    Festligt värre…
  • Fullt ös!

    Och ngt annat kan man ju inte vänta sig heller under ett bibelläger för barn i åldrarna 5-12, eller hur? Ett liknande läger ordnas vid vår församling varje sommar. Vanligtvis den första sommarlovsveckan då föräldrar behöver någonstans för sina barn… Continue reading

    Fullt ös!
  • Trevlig brasavslutning…

    … blev det på en trevlig helg. Det är söndagskväll och vardagen kommer åter emot.. Ledig måndag och med Memorial Day imorgon. Tidigt på morgonen beger sig Sonen med Flickvän åter mot universitet och sina liv där. En resa på… Continue reading

    Trevlig brasavslutning…
  • Stugtrevligt på en lördag

    Det blir ju inte så mycket spring för min del, men det kan vara riktigt trevligt ändå! Medan Maken, Sonen och Flickvännen jobbade med att få ut vattenskotern i sjön, höll stickningen och hundarna mig sällskap på eftermiddagen. Ute på… Continue reading

    Stugtrevligt på en lördag
  • Långhelgen…

    …den sista helgen i maj kan ju naturligtvis spenderas på endast ett sätt, eller hur…? Medan Maken jobbade packade jag det vi kunde tänkas behöva för helgen och när han anlände hem på seneftermiddagen packade han i sin tur frun… Continue reading

    Långhelgen…
  • Efter tre månader och flera möten… klappat och klart

    Hem kom denna idag. Den tjocka mappen innehållande vårt gemensamma testamente och en del andra dokument. Nu signerade av Maken och mig. Allt finns nu svart på vitt och barnen borde inte få några som helst problem vid våra frånfällen.… Continue reading

    Efter tre månader och flera möten… klappat och klart
  • Up, up and awaaaaaay!

    Här flyger Sonen och Kompisen iväg från Janesville och avslutad tävling tillbaka till universitetet i North Dakota. Maken skjutsade honom och Flickvännen till flygfältet från hotellet och stannade kvar medan de kollade att allt var OK med planen och sedan… Continue reading

    Up, up and awaaaaaay!
  • Fyllda föräldrarhjärtan…

    En mycket bra och rätt intensiv lördag har vi bakom oss. Den började i Wisconsins huvudstad Madison och träff med Dottern. Hon fick nytt jobb i november och ville visa oss företaget hon jobbar för. Hon jobbar som en ‘horticulture… Continue reading

    Fyllda föräldrarhjärtan…
  • Med foten i paket och sparkcykeln i bakluckan…

    …begav vi oss på helgutflykt i eftermiddag! Denna utflykt har faktiskt varit planerad ända sedan i oktober förra året. Men då visste vi ju inte att denna vecka också skulle innehålla en smärre tåoperation. Vi startade hemifrån Förorten vid 13.30… Continue reading

    Med foten i paket och sparkcykeln i bakluckan…
  • The woman in me…

    … heter boken som den amerikanska popartisten Britney Spears gav ut i höstas. Jag lånade den som ljudbok för flera månader sedan och tidigare i veckan levererades den till min lilla dator. Jag lyssnade på den i dagarna två och… Continue reading

    The woman in me…