fest

  • Tranbärsfestivalen..

    … ordnas varje år i det lilla samhället där vår stuga ligger. Alltid den första helgen i oktober. Jag har aldrig besökt den förut, Maken en gång. Däremot blir det enkelt att komma ihåg när den ordnas, eftersom den första… Continue reading

    Tranbärsfestivalen..
  • En helt ny frihet…

    … uppnådde denna unga dam idag på eftermiddagen en timme efter att jag hade hämtat henne från gymnasiet. Det var nämligen dags för uppkörningen. Hennes 40 timmar med övningskörning var nu under bältet och den senaste veckan hade fokuset varit… Continue reading

    En helt ny frihet…
  • Making compassion count…

    …heter den årliga galan för Makens båda sjukhus där han jobbar. Vi var med på ett hörn han och jag och här syns en bild av det hela. Runt 400 personer minglade, åt god mat, samlade in pengar, åt god… Continue reading

    Making compassion count…
  • En vacker sommarkväll…. I slutet på september!

    Sjön intill restaurangen där Maken och jag hade en spontan dejt denna varma sommar (höst?) kväll låg alldeles spegelblank och Maken tog denna bild vid 19 tiden då vi hade ätit klart. Hela 29 plusgrader blev det åter denna vackra… Continue reading

    En vacker sommarkväll…. I slutet på september!
  • Nästan spöklikt tyst…

    … var det här hemma i Förorten på vår gata ikväll redan vid 20 tiden. Inga barn var ute och lekte och solen var redan på väg ner bakom hustaken före kl..20. Anledningen till denna tystnad var naturligtvis det faktum… Continue reading

  • Långhelg

    Labor Day weekend. Spenderas vid stugan med nästan hela familjen på plats. Sonen med Flickvän hade inte möjlighet att närvara, men de nygifta Mr. And Mrs. B är på plats, Lillasyster med Pojkvän och så Maken och undertecknad själv då.… Continue reading

  • Lägerveckan blev en succé!

    Tjugotvå barn i åldrarna 5-11 deltog i ett konst och kultur läger vid vår kyrka denna sista sommarlovsvecka innan skolorna åter tar vid och så bra det blev! Sång, musik, dans, stora handdockor, utelekar, innelekar, rytmönvningar med rytmpinnar och maraccas… Continue reading

  • Eget ( mycket lyckat!) försök.. och en del annat

    Gårdagens mat på restaurangen var så god att Maken och jag bestämde oss för att själva testa. Jag menar, hur svårt kunde det vara? Sag och gjort. Vid hemkomst från stugan vid 17 tiden tände Maken grill-och rökmonstret och jag… Continue reading

  • Projekt Underhåll

    Det blev full fart direkt från förmiddagen på lördagen! Vår lilla hund, Fiona, en Boston Terrier fyllde 8 år och eftersom Matte inte hade bakat ngn tårta gav hon sig själv en riktigt hejdundrande födelsedagspresent- tyckte hon själv i alla… Continue reading

  • Torkad bukett plus kunniga händer…

    …. Resulterade i ett magnifikt konstverk! Dottern har låtit torka sin brudbukett och hon fick den tillbaka idag och skickade bild på den. Vet inte om det syns så bra på bilden, men buketten blev alltså inramad och gjord till… Continue reading