fest
-
En gråmulen tisdag som kulminerar i snöstorm… Och körkonsert!
Medan jag sitter här i sängen med min lilla dator och piltar ner dessa rader viner vindarna ute och snön vräker ner. Precis som utlovat. Hela natten skall detta oväder dra in över Minnesota som delvis utgörs av prärie. Dylika… Continue reading
-
Vi testade nytt…
…på rekommendation av en stickande vän och åt på nytt ställe på fredagskvällen. En resturang som heter Three Squares och som finns här i Förorten och har funnits i hela tio års tid redan och vi har liksom aldrig ens… Continue reading
-
Yksi, kaksi, kolme…saunaa!
Nämen, hur fantastiskt var ju inte detta…?! KAJ gick nog rakt in i mångas hjärtan på lördagen när de landande en finalplats i svenska Melodifestivalen! Så roligt! Och grattis till dem! Jag måste säga att jag var skeptisk då jag… Continue reading
-
Bastu-dunkar-dagen…
-Jaa, hörni? Idag ska he badas bastu på scen i Malmö och i tre minuter ska he sjungas om bastu badasi på österbottniska! Hur tror ni he komder ti gaa? Det är faktiskt rätt svårt att skriva på Österbottniska så… Continue reading
-
Galentines 2025
Nej, nej. NI läste inte alls fel! När flickor/kvinnor firar Alla Hjärtans Dag tillsammans (eller Vändagen som denna dag heter i Finland) så kallas det här hos oss för Galentines. Och det handlar då inte om några galenskaper utan om… Continue reading
-
Tisdagsplock…
Min frissa är så kunnig och proffsig och håret blir alltid så snyggt stylat när hon är klar. Hon tog nästan tre cm bort idag och mitt tjocka hår känns betydligt lättare. Däremot kommer jag helt garanterat inte att få… Continue reading
-
Söndag? Bra dag (den med)!
I skrivande stund är det åter sent på kvällen. Här sitter jag dock i sängen med ett par fantastiskt varma, nystickade sockor på fötterna och de är bara SÅ sköna! Denna söndag rusade förbi. Började, som sig bör, med gudstjänst… Continue reading
-
Snöig lördag, trevlig lördag
Tio cm med det vita är ändå inte så fy skam. Inte lika mycket som utlovat naturligtvis, och vi kanske inte hade behövt annullera våra resplaner, men det är ju så himla svårt att veta med vädret och dess nycker,… Continue reading
-
Fyra mycket trevliga dagar…
… fick Den Goda Väninnan och jag. Detta kan ni säkert se från bildkavalkaden ovan. Det blev umgänge med flera goda väninnor. Det blev lunch ute på resturang och det blev shopping och naturligtvis besök på garn affärer. Ett litet… Continue reading







