fest

  • En skål för våren! ( och trevlig helg önskas…!)

    Jo men visst! I ett bubblande gott vatten smaksatt med hallon och lime blev det åter en trevlig stickstund ute i värmen i solen på eftermiddagen. Runt +13 grader bjöds det denna fredag, så ngt klagande från mig blev det… Continue reading

    En skål för våren! ( och trevlig helg önskas…!)
  • Yarn Shop Hop 2025

    Efter endast en dag i sjuksängen var jag åter på fötter denna lördagmorgon. Kom mig inte fort ur sängen på ngt vis, för det blev mycket skönt med en lång natt och sovmorgon till kl. 08.35. När jag väl steg… Continue reading

    Yarn Shop Hop 2025
  • Måndag… bästa dagen!

    För då är det stickning via skärmen på kvällen och det är ju, som alltid, hur kul som helst! Nytt projekt på stickorna. En halsduk/cowl på engelska, men vad kallas dessa på svenska? Halskrage? Detta ljuvliga garn är av märket… Continue reading

    Måndag… bästa dagen!
  • Icke idealiskt körväder…

    … hade vi hela vägen hem till Förorten denna eftermiddag och kväll. Maken rattade den gamla trotjänaren vant och snyggt igenom regn, snö och hård blåst. Allt om vartannat och lite på en gång. Vi stannade endast en gång under… Continue reading

    Icke idealiskt körväder…
  • Bildsammandrag från denna fina lördag

    En helg nästan 500 km borta hemifrån går mycket snabbt i glatt och trevligt sällskap! Vädret bjöd på strålande sol hela dagen och några plusgrader. Vi började dagen vid ett trevligt och välbesökt cafe som vi besökt tidigare och för… Continue reading

    Bildsammandrag  från denna fina lördag
  • Grattis lyckliga Finland!

    Utsett till världens lyckligaste land för 8e året i rad?! Inte illa, inte illa! Bra jobbat! Det kan ju bara bero på en sak: allt bastubadande, eller hur? Fast helt på allvar ni som läser och följer mina vardagliga skriverier,… Continue reading

    Grattis lyckliga  Finland!
  • St. Urho’s Day

    Denna söndag, den 16.3 uppmärksammas helgonet Urho . Har ni förresten hört om detta helgon? Tänkte det! Det hade nämligen inte jag heller då jag först hade kommit till Minnesota, men så här liger det alltså till: Imorgon den 17.3… Continue reading

  • Nej, det var faktiskt inte jag….

    … som hälsade till gruppen KAJ från Minnesota under sändningen! jag hoppade till där när detta lästes upp och nyfiken i en strut blev jag ju såklart! Känner, eller rättare sagt, vet om ett par svenskar som bor i Minneapolis,… Continue reading

    Nej, det var faktiskt inte jag….
  • Yksi, kaksi, kolme…vinnare!!

    Helt otroligt!! De tog hem det! Sändningen började kl. 13 här hos mig och jag satt bänkad framför min lilla dator med stickningen i högsta hugg och skulle sticka medan jag tittade…Det blev inte mycket stickat kan jag säga! Jo,… Continue reading

    Yksi, kaksi, kolme…vinnare!!
  • Snöig askonsdag

    Cirka 14 cm snö fick vi här i Förorten natten mellan tisdagen och onsdagen. Den officiella mätningen som alltid görs vid flygfältet visade på hela 22 cm! Det var inte illa! Ändå fick vi tillräckligt här i Förorten att skolorna… Continue reading

    Snöig askonsdag