äktenskap

  • ResSöndag

    För några timmar sedan meddelade Dottern att hon och Maken landat i Chicago. Resan från dörr till dörr, Jakobstad, Finland till Chicago i delstaten Illinois i USA tog runt 22 timmar. En lång resa minsann, men så mycket snabbare än… Continue reading

    ResSöndag
  • En eftermiddag på sjön….

    Sol, vindar och vatten präglade denna lördagseftermiddag. Piloterna hade alla vilat upp sig sig och sovit gott i riktiga sängar istället för på marken i tältet. Solen bjöd på härliga strålar, +29 grader och alldeles perfekt väder att vistas ute… Continue reading

    En eftermiddag på sjön….
  • Trötta men nöjda….

    … kom piloterna hem till stugan idag. Sonen flög dem från flygfältet i OshKosh där den gigantiska mässan hålls varje sommar, till flygfältet nära stugan och jag åkte och mötte dem. Jag haded aldrig förut besökt detta flygfält och var… Continue reading

    Trötta men  nöjda….
  • Rätt beslut

    Jag hade precis duschat och klätt på mig i morse och satt på sängkanten och kollade vädret. Regn, regn och åter mera regn stod på dagens väderagenda. Åska, blixtar, möjligen skyfall med resulterande översvämningar. Inte bara här utan även vid… Continue reading

    Rätt beslut
  • Yllemössa i +32!

    Det trevliga med ylle är ju att det andas. Det klibbar inte fast som tex konstgarn , så det går faktiskt bra att sticka med även i varma förhållanden. Åtminstone små projekt som mössor och sockor där inget draperar över… Continue reading

    Yllemössa i +32!
  • Söndagslugnet…

    … sänkte sig över alla tälten och flygplanen i Oshkosh och flygmässan när Maken skickade denna bild åt mig nu på kvällskvisten. Hela dagen hade gått åt till att bekanta sig med mässan och området och alla stånden med försäljare… Continue reading

    Söndagslugnet…
  • Morgontystnad

    Fåglarna kvittrar men annars är det rätt tyst här ute på nätverandan denna måndag morgon. Maken kom hem från sitt dygn på jobbet för en stund sedan och har ’ pulled an all nighter’ vilket betyder att han hamnade att… Continue reading

  • En varm söndag i bilder…

    Träna ( digitalt) bör man, ändå dör man. Träna gör man ( även på en söndag) ändå dör man. Men hörni, nu måste jag få skryta en aning…. Ligg raklång på golvet och håll en vikt eller två mellan händerna.… Continue reading

    En varm söndag i bilder…
  • Varierande lördag

    Dagen började med begravning. En bekant till Makens föräldrar och även oss gick bort för två veckor sedan. I förmiddags ordnades begravning. Vi hade inte träffat paret på en tid. För tio år sedan, vid fyllda 60 blev det förtidspension… Continue reading

    Varierande lördag
  • En (kvälls)stund vid vattnet

    Det har gått 30 år sedan vi sade ja vid altaret idag. Den 8.7 1995, begav det sig, nästan vid tidernas begynnelse, men ändå en sådan otroligt kort tid sedan! Maken skulle fylla 25 på hösten och själv hade jag… Continue reading

    En (kvälls)stund vid vattnet