syskon
-
I den tidiga sommarmorgonen…
…väcker jag barnen denna vecka. Normalt är vi riktiga sjusovare dessa lata sommarmorgnar eftersom jag verkligen inte är ngn morgonperson, men denna vecka är vi uppe i ottan. Redan kl.06.45 ringer väckarklockan på min mobil och vill ha mig igång.… Continue reading
-
Dagsutflykter
Som jag skrev i ett tidigare inlägg blev det en del dagsutflykter medan SysterYster med familj var här. Vi åkte bl.a till Barnmuseet i St.Paul förra helgen och det blev en bra utflykt, fast jag var väldigt besviken på själva… Continue reading
-
Snabbt sammandrag
Det är intensiva, men roliga dagar vi lever! Det är strandbesök, det är handlande till 10 personer, det är shoppping, det är barn som spelar Wii och shack och barn som umgås och grälar. Det är högljutt och lågmält och… Continue reading
-
Veckan som gick
Det har gått hela fyra dagar sedan jag satt med min lila dator i knät och skrivit ner tankar, funderingar och händelser i min blogg. Detta betyder dock inte att livet har stått stilla, men hur ofta gör det det?… Continue reading
-
Slutdansat!
Det blev en instensiv helg för döttrarna och fadern i huset. Två dansföreställningar klarades av igår, lördag och en idag, söndag. Samma program tre ggr alltså med ett fullsatt auditorium i skolan där föreställningen hölls. Maken medverkade i den sista… Continue reading
-
Sista gången?
Hået är uppsatt i knut. Massor med hårpsray fick vi använda så att knuten och alla de där småhåren skall hållas på plats. Ikväll skall de tre dansdräkterna med till danslektionen och inkommande lördag skall det repeteras hela dagen. Om… Continue reading
-
Resan då….?
Ja, hur har våra resenärer det i Utah? Jo, de har det bra! Veckan har gått bra. Familjen och grannarna har vandrat och sett massor och sover sista natten ikväll innan de styr kosan österut hem till Minneapolis imorgon! Det… Continue reading
-
Arches National Park
Jag öppnade sömnigt min iPad imorse för att se om det var ngt nytt på gång i världen. Förr i tiden slog man på TVn eller radion, nuförtiden är det internätet som gäller. Jodå, mycket riktigt hade Makens telefon och… Continue reading
-
Island in the sky
I nationalparken Canyonlands i Utah finns ett område som kallas Island in the sky och dit har barnen varit idag. Dottern skickade fantastiska foton… Continue reading
-
På väg!
Vi tog glada och förvntansfulla barn till flygfältet ikväll! Äventyret har börjat och våra tre barn åkte med grannfamiljen till delstaten Nevada och kommer att fortsätta därifrån med bil till nationalparkerna i delstaten Utah. En kall och regnig dag här… Continue reading
