kåseri
-
Stickar…
… men timmen är sen och jag blir för trött att få klar den andra ärmen ikväll. Förhoppningsvis imorgon. ( om ngn undrar kan jag meddela att jag HAR tillräckligt med garn! ) Annars en tisdag som gick i flygande… Continue reading
-
Jeans, strumpor och långärmat…
Vi hade +25 grader i tisdags. Ikväll när jag stod i köket gick temperaturen stadigt nedåt från eftermiddagens +15 till nu i skrivande stund +7! Hösten kom. Som vanligt växlar årstiderna snabbt, även om sensommaren lär komma tillbaka med varmare… Continue reading
-
Hösttider, skördetider: Välkommen september!
Redan vid 19 tiden börjar solen söka sig ner bakom horisonten nu. Denna första dag i september bjöds vi på åter en varm sommardag och den kan vara den sista riktigt varma dagen på ett tag. Imorgon, tisdag har det… Continue reading
-
Nu tar vi Labor Day långhelg!
Skål på er alla som tittar in här! Nu tar vi långhelg här på andra sidan Potten. Det är Labor Day helgen som har inletts och denna markerar numera sommarens sista suck. Nästa vecka här i norr börjar skolorna (… Continue reading
-
Grattis Fiona!
Denna lustiga, lilla Boston Terrier hund som också hör till vår familj, fyller hela 9 år denna söndag! Hipp, h pip hurra för henne! Hon börjar bli allt mera grå kring ögonen, men hon är fortfarande alert och verkar inte… Continue reading
-
Tofflor!
Äntligen gav sig värmen och fukten! Denna underbara lördag kom vi endast upp till +20 grader med torra, rätt hårda vindar och ingen har väl njutit så till den milda grad som jag! Fönster och dörrar på vid gavel. Luftkonditioneringen… Continue reading






