kåseri
-
Rain now… and the remainder of the day…
Det finns ju inga dåliga väder, endast dåliga kläder, eller hur var det…? För tredje dagen i följd regnar det här vid stugan. De två föregående dagarna handlade det om regnskurar från och till under dygnen. Solen fick vi också… Continue reading
-
Picture perfect
Åtminstone under dagen såg vädret vid stugan ut så här igår. Vid 17 tiden mullrade det till och åskskuren var ett faktum. Det var bara att snabbt roffa åt sig stickningen och gå in när stora droppar började falla från… Continue reading
-
Nej, inte riktigt så varmt blev det…
Det skall påpekas att sensorn på utsidan för termometern i köksfönstret visserligen hänger fritt, men väggen bakom den är brun. Och följaktligen blir den väldigt varm när solen gassar och det ändå är kring +30 grader ute. Naturligtvis registrerar sensorn… Continue reading
-
Morgonnjutning…
Det är strålande sol ute på den inglasade verandan och minst sagt härligt här ute denna torsdag morgon. Bakom hunden Fiona på kudden syns min basilika och en kruka med dill som jag planterade förra helgen. När det var varmt… Continue reading
-
Extremväder- det nya normala?
God morgon på måndagen härifrån den västra sidan av Potten. Hoppas solen strålar hos dig från en klarblå himmel precis som den gör här hos oss! I skrivande stund är det inte väldigt varmt. Ngn plusgrad. Med solens vinkel och… Continue reading
-
Revansch!
Äntligen kommer detta garn och jag överens! Fjärde ( eller var det tredje..?) gången gillt! Garnet är en härlig blandning av bomull och ull och borde vara ett skönt material nu på våren. Sedan jag tog bilden på eftermiddagen har… Continue reading
-
Stickandet…
.. har gått mindre bra den senaste tiden. Det verkar som att jag river upp mera och så att säga stickar baklänges, än vad jag faktiskt får stickat. En aning enerverande minst sagt. För några dagar sedan när vi satt… Continue reading









