Boende

  • Now you see it… now you don’t!

    Det har länge varit i planeringen men så kom en pandemi och precis allt, även byggnadsmaterial, steg i höjden. Har fortsatt att vara allt annat än förmånligt och så satte ngn som inte skall nämnas vid varken president titel eller… Continue reading

    Now you see it… now you don’t!
  • Picture perfect

    Åtminstone under dagen såg vädret vid stugan ut så här igår. Vid 17 tiden mullrade det till och åskskuren var ett faktum. Det var bara att snabbt roffa åt sig stickningen och gå in när stora droppar började falla från… Continue reading

    Picture perfect
  • Enskilda inlägg eller sammanfattning…?

    Ja, det är väl frågan efter 11 dagars uppehåll i blogg-o-sfären. Det blev en mera hektisk vecka förra veckan med det årliga sommarlägret för barn i åldrarna 5-11 som jag är med och drar vid vår församling. Och därav mycket… Continue reading

    Enskilda inlägg eller sammanfattning…?
  • Vårens inspektion…

    … av luftkonditionerare samt värmepanna eftersom hela systemet så att säga ’sitter ihop’ är nu avklarad och den inspektionen var definitivt värd kostnaden på USD 125. Har man ett hem skall det skötas om och hållas i skick såklart. Värmepannan… Continue reading

    Vårens inspektion…
  • Måndag med lite blandat…

    Begav mig nästan i ara morgonstund till huset där Svärföräldrarna bodde innan ’den stora flytten’ i november. Huset är fortfarande kvar och till salu men ngn som gärna vill köpa huset är mycket intresserad och ett anbud har getts. Idag… Continue reading

    Måndag med lite blandat…
  • She made my day!

    Utropade jag helt spontant när vi åter hade satt oss i bilen, Maken och jag. Vi besökte nämligen en trädgårdsbutik denna eftermiddag. Det börjar ju minst sagt vara dags för lite uppsnyggning av gården vår nu så här på våren.… Continue reading

    She made my day!
  • 26! 🥳

    Stort grattis säger vi åt vår förstfödda idag! Som vanligt undrar man som förälder vart tiden tar vägen. Själv är jag fortfarande 35 medan barnen, som helt klart inte längre är några barn, hinner ikapp. ( Maken och Dotterns pappa… Continue reading

    26! 🥳
  • Extremväder- det nya normala?

    God morgon på måndagen härifrån den västra sidan av Potten. Hoppas solen strålar hos dig från en klarblå himmel precis som den gör här hos oss! I skrivande stund är det inte väldigt varmt. Ngn plusgrad. Med solens vinkel och… Continue reading

    Extremväder- det nya normala?
  • Tisdag- röstdag

    Jag åkte till vallokalen vid lunchdags. Var lite orolig att kön skulle vara lång om folk tagit en extra lång lunch paus för att åka och rista, men det behövde jag inte vara. En ständig ström av unga och äldre… Continue reading

    Tisdag- röstdag
  • Värme, kyla, tvättmaskiner… oh wow!

    Så kan det gå! Tiden har liksom gått fort under dagarna och bloggandet har inte blivit av under senkvällen. Det är väl nog bara stickningen jag kan skylla på. Istället för att lägga bort handarbetet i rimlig tid har stickorna… Continue reading

    Värme, kyla, tvättmaskiner… oh wow!