bloggen
-
Go big, or go home!
Är ett välkänt uttryck på engelska. Passar utmärkt när man liksom ställt till med ngt utöver det (o)vanliga. Jag slog nämligen i misstag sönder en tallrik när jag sprang in och ut till och från grillen ikväll när jag grillade… Continue reading
-
Jag hann… med nöd och näppe!
Denna kväll skulle ljudboken Sju systrar ( skriven av Lucinda Riley) automatiskt lämnats tillbaka till bibban via appen och jag hade tre timmar kvar av totala 18 att lyssna till. Skulle boken inte ha varit så himla fängslande, så rik… Continue reading
-
Now you see it… now you don’t!
Det har länge varit i planeringen men så kom en pandemi och precis allt, även byggnadsmaterial, steg i höjden. Har fortsatt att vara allt annat än förmånligt och så satte ngn som inte skall nämnas vid varken president titel eller… Continue reading
-
Rain now… and the remainder of the day…
Det finns ju inga dåliga väder, endast dåliga kläder, eller hur var det…? För tredje dagen i följd regnar det här vid stugan. De två föregående dagarna handlade det om regnskurar från och till under dygnen. Solen fick vi också… Continue reading
-
Picture perfect
Åtminstone under dagen såg vädret vid stugan ut så här igår. Vid 17 tiden mullrade det till och åskskuren var ett faktum. Det var bara att snabbt roffa åt sig stickningen och gå in när stora droppar började falla från… Continue reading
-
Dottern kom med Hawaii…
En hibiskus som inte hade blivit såld på trädgårdsbutiken där Dottern jobbar med att köpa in blommor, blev min igår kväll. Hibiskus växer på Hawaii, dit vi regelbundet åker på semester, så det var ju verkligen trevligt att jag fick… Continue reading
-
Dramaklubben höll avslutning
Kvällen började med mingel och tilltugg men det skippade vi och åkte till gymnasiet strax före kl. 19. Vi bänkade oss tillsammans med elever och föräldrar i det mindre auditoriet och behövde inte känna oss besvärade för att vi inte… Continue reading
-
Memorial Day…
… uppmärksammas denna måndag här i USA. En dag när alla de som krigat för landet äras. Alltså inte bara soldater som stupat, utan även soldater som just nu är i militären. USA är ju alltid med i ngt krig,… Continue reading
-
Look! No hands!
Detta var verkligen imponerande och hur kul som helst! Maken, som nu snart i 6 års tid har varit ’ ambassadör ’ för ett visst elbilmärke med en ngt märklig chef, fick äntligen sin vilja igenom. Jag lutade mig mot… Continue reading









