underhållning
-
Making compassion count
En gång om året är det gala för de två sjukhusen som Maken jobbar vid. Systersjukhus om man så säger. Ett stort i en grannförort och så systersjukhuset i vår Förort, där han agerar personalchef i några månader till och… Continue reading
-
Idag packas det…
… och imorgon hjälper vi Sonen att flytta igen. Det har tvättats, packats, samlats ihop grejer, handlats etc och Sonen är redo att återgå till studierna efter en hel sommar hemma. Jag som var så glad i maj när han… Continue reading
-
Säsong tre…
… av Netflix serien Sweet Magnolias släpptes här i USA den 20.7 och jag började äntligen se på den denna helg. I vintras betade jag av de första två säsongerna medan stickorna flög fram och tillbaka. Visste inte ens att… Continue reading
-
StickMåndag
Det blev en hel del färdigställt under stickjuntan denna måndagskväll. Vädret var alldeles ljuvligt och det var ett rent nöje att sitta utomhus till sena kvällen. I skrivande stund är klockan 23 och vi har runt 21 grader. Kollade väderappen… Continue reading
-
Träning, stickning, värme och sallader….
…inget nytt från västfronten alltså. Värmen fortsätter och det går liksom inte att intaga ngn varm mat helt enkelt. Salladen ovan hette Tuna and Mango på restaurangen på torsdagskvällen och den var alldeles fantastiskt god! Med halvstekt tonfisk ovanpå en… Continue reading
-
En vecka och fem föreställningar senare…
…var showen som Lillasyster är med i kanon! Helt enkelt så bra! Vilken skillnad! Under premiären hängde jag inte alls med. Repliker hade missats på grund av nervositet och idag hängde alltsammans ihop så mycket bättre. Jag var fortfarande inte… Continue reading
-
Det var ju svalare….
… i förmiddags ändå med 27,2 plusgrader då jag gick omkring med gräsklipparen i det mycket långa gräset. Jag hade bett Sonen klippa gräset tidigare i veckan, men efter hans långa arbetsdagar ute i hettan, orkade han helt enkelt inte… Continue reading
-
Från värme till hetta….
Det blev en selfie på min lilla strand innan Lillasyster och jag styrde kosan hemåt mot Förorten på förmiddagen. Dottern skulle också bege sig av till sin ort och egen trevliga lilla lägenhet, men hon valde att stanna vid stugan… Continue reading
-
SpringSöndag…
… eller mera bila runt söndag blev det idag. Lillasyster skulle skjutsas till amatörteatern för eftermiddagens föreställning. Den fjärde av åtta totalt. Det var med lite vemod i rösten hon konstaterade att de är redan halvvägs med sina föreställningar. Kort… Continue reading