språk

  • Go big, or go home!

    Är ett välkänt uttryck på engelska. Passar utmärkt när man liksom ställt till med ngt utöver det (o)vanliga. Jag slog nämligen i misstag sönder en tallrik när jag sprang in och ut till och från grillen ikväll när jag grillade… Continue reading

    Go big, or go home!
  • Jag hann… med nöd och näppe!

    Denna kväll skulle ljudboken Sju systrar ( skriven av Lucinda Riley) automatiskt lämnats tillbaka till bibban via appen och jag hade tre timmar kvar av totala 18 att lyssna till. Skulle boken inte ha varit så himla fängslande, så rik… Continue reading

    Jag hann… med nöd och näppe!
  • Inte ens provat än…

    … men min Ember Light Pullover stickad i ett mjukt bomulls-och linnegarn blev alldeles precis klar. Nu skall den såklart tvättas och torkas och förhoppningsvis passar den precis som jag hoppas efter det. Klockan är åter sent och det är… Continue reading

    Inte ens provat än…
  • Rain now… and the remainder of the day…

    Det finns ju inga dåliga väder, endast dåliga kläder, eller hur var det…? För tredje dagen i följd regnar det här vid stugan. De två föregående dagarna handlade det om regnskurar från och till under dygnen. Solen fick vi också… Continue reading

    Rain now… and the remainder of the day…
  • Picture perfect

    Åtminstone under dagen såg vädret vid stugan ut så här igår. Vid 17 tiden mullrade det till och åskskuren var ett faktum. Det var bara att snabbt roffa åt sig stickningen och gå in när stora droppar började falla från… Continue reading

    Picture perfect
  • Enskilda inlägg eller sammanfattning…?

    Ja, det är väl frågan efter 11 dagars uppehåll i blogg-o-sfären. Det blev en mera hektisk vecka förra veckan med det årliga sommarlägret för barn i åldrarna 5-11 som jag är med och drar vid vår församling. Och därav mycket… Continue reading

    Enskilda inlägg eller sammanfattning…?
  • Skolbussarna….

    (Nedan samma hibiskus som jag fick av Dottern, men blommorna skiftar i färg!) …åker fortfarande förbi varje morgon denna vecka, men hos oss råder numera sommarlov. Lillasyster och de andra 892 nybakade studenterna från gymnasiet fick sommarlov en vecka tidigare… Continue reading

    Skolbussarna….
  • Dramaklubben höll avslutning

    Kvällen började med mingel och tilltugg men det skippade vi och åkte till gymnasiet strax före kl. 19. Vi bänkade oss tillsammans med elever och föräldrar i det mindre auditoriet och behövde inte känna oss besvärade för att vi inte… Continue reading

    Dramaklubben höll avslutning
  • Outstanding team member…

    … var bara ett av priserna Sonen vann ikväll. Skolans lag kom totalt på andra plats i flygtävlingen. Starkt gjort av det unga laget och med endast 12 studerande på laget. Sonen, tillsammans med en annan studerande som också blir… Continue reading

    Outstanding team member…
  • Look! No hands!

    Detta var verkligen imponerande och hur kul som helst! Maken, som nu snart i 6 års tid har varit ’ ambassadör ’ för ett visst elbilmärke med en ngt märklig chef, fick äntligen sin vilja igenom. Jag lutade mig mot… Continue reading

    Look! No hands!