shopping
-
Ett virtuellt besök i Vatikanen…
… fick avsluta denna, minst sagt fullspäckade lördag. Jo, men visst, tog jag del i Påvens begravning via SVT jag med. Så intressant att se och höra kommentarerna om hur en katolsk mässa går till och vad som är vad.… Continue reading
-
Påsklördag-en härlig vårdag…
Särskilt varmt blev det inte, för vindarna är alltjämnt kyliga, men åtminstone lyste solen hela dagen. Ljuvliga vår och eftersom vi vanligtvis har väldigt heta somrar och vårvärmen, då den kommer är runt +20 grader och varmare så det stör… Continue reading
-
Deprimerande minst sagt…
Den bättre av de tre kedjorna med hobby affärer som vi har stänger. Den har gått i konkurs… tyvärr. Jag besökte den allt emellanåt för förmånligare garn, men i vintras kom nyheten att hela den nationella kedjan gått i konkurs… Continue reading
-
Advanced beginner…? Nej, minsann inte!
Tulips in bloom eller blommande tulpaner kallas detta mönster och det är designat av garnaffären här i Förorten. Jag fick mönstret gratis när jag besökte affären i helgen under evenemanget Yarn Shop Hop. Jag köpte inte det rekommenderade garnet utan… Continue reading
-
Yarn Shop Hop 2025
Efter endast en dag i sjuksängen var jag åter på fötter denna lördagmorgon. Kom mig inte fort ur sängen på ngt vis, för det blev mycket skönt med en lång natt och sovmorgon till kl. 08.35. När jag väl steg… Continue reading
-
Den andra dosen…
…Shingrix vaccin, alltså vaccinet mot bältros fick jag denna eftermiddag. Jag fick den första dosen i början av november och skulle ha kunnat ta emot den andra redan i början av februari, men jag har helt enkelt skjutit på det.… Continue reading
-
En bilresa…
… på 245 km en solig eftermiddag i mars kan användas till att göra klart det senaste stickprojektet och det var precis vad jag pysslade med medan Maken rattade bilen syd västerut efter två härliga dagar vid stugan. Det var… Continue reading
-
Ny bekantskap
En stickande väninna rekommenderade denna lilla, men mycket välsorterade garn-och bokaffär i det lilla samhället inte så långt från stugan. Vi har befunnit oss på denna gata tusen ggr förut, så hur jag har missat denna är verkligen ett mysterium.… Continue reading
-
Icke idealiskt körväder…
… hade vi hela vägen hem till Förorten denna eftermiddag och kväll. Maken rattade den gamla trotjänaren vant och snyggt igenom regn, snö och hård blåst. Allt om vartannat och lite på en gång. Vi stannade endast en gång under… Continue reading
-
Bildsammandrag från denna fina lördag
En helg nästan 500 km borta hemifrån går mycket snabbt i glatt och trevligt sällskap! Vädret bjöd på strålande sol hela dagen och några plusgrader. Vi började dagen vid ett trevligt och välbesökt cafe som vi besökt tidigare och för… Continue reading








