shopping
-
Om jag var hemma i Jakobstad…
… skulle jag skriva och önska en god fortsättning, men som ni vet befinner jag mig på den västra sidan av Potten och här firas ingen annandag. Julen är över på ett huj och imorgon, tisdag ( annandagen) kommer vardagen emot. Åtminstone för… Continue reading
-
Tjuvstart…
Jo, men det är ju alldeles klart att jag inte kunde hålla mig och drog igång med det nya mönstret från Steven Be redan denna söndagseftermiddag. Dock använde jag inte garnet som jag köpte enkom för ändamålet, utan valde ett… Continue reading
-
Steven Be ( uttalas: Bi)
Väninnan och jag begav oss 30 km sydvästerut in till Minneapolis denna gråa, ruggiga och regniga eftermiddag i december. Det var en garnaffär som vi skulle till. A must see experience som den gemensamma väninnan bedyrade i måndags under stickjuntan framför… Continue reading
-
Första advent och liten återblick….
… på de senaste dagarna eftersom jag inte verkar hitta till skärmen min nuförtiden. Eller jo, jag hittar väl den, men medan stickorna flyger ser jag på film! Så det blir åter en summering lite av de senaste dagarna…. Det… Continue reading
-
Enligt butikerna….
… börjar det onekligen lida mot jul och det börjar synas både det ena och det andra på hyllorna. Utanför matbutiken idag såldes dessa typiska planterade krukor med granris, tallris och kottar. En liten björkstam hör ofta också till. Jag… Continue reading
-
Plötsligt skriver vi torsdag förmiddag!
Och inga blogginlägg har plitats ner de senaste dagarna från den anda sidan Potten. Jag kan meddela att livet rusar på som vanligt och inga märkvärdigheter finns härifrån att rapportera. Naturligtvis har det stickats en hel del. Halsduken ovan skall… Continue reading
-
Lördagslycka: fiber festival
Någon riktigt festival i ordets riktiga bemärkelse kanske det inte handlade så mycket om. Inte särskilt mycket sång, musik och dans på denna festival. Däremot en hel del fiber i form av garn! Den stickande väninnan tipsade om denna fiber… Continue reading