mat

  • Lördag… med garnrea!

    Garnrea på en lördag är ju lite för bra för att vara sant, eller hur…? Och tomhänt kom jag inte hem heller som ni ser! Detta var verkligen en bra rea. Garnaffären här i Förorten har en övre våning med… Continue reading

    Lördag… med garnrea!
  • Tomt…

    … är det här hemma. Vi förväntar oss alla att Lilly skall dyka upp bakom ett hörn och kolla var vi håller hus eller vad vi gör. Hennes hörsel eller syn var inte den bästa de senaste månaderna, så hon… Continue reading

    Tomt…
  • En ljuvligt regnig tisdag…

    … innebar hemmasysslor hela dagen. Regnet formligen öste ner ända till seneftermidddagen och jag som trodde att de var runt +12 grader varmt blev ngt förvånad då jag såg på termometern och den visade endast +7 grader. Det blev en… Continue reading

    En ljuvligt regnig tisdag…
  • Hobbyflygningens Mecka…

    … ligger i den lilla staden OshKosh ( uttalas på amerikanska: AshKash, originellt taget från Ojibwe språket.) i granndelstaten Wisconsin. Hobbyflygning är oerhört populärt här i USA och landet har flest små flygplan per invånare i världen faktiskt. Det var… Continue reading

    Hobbyflygningens Mecka…
  • Snabb helgavstickare….

    … under de första två utav fem timmar i bilen blev sockorna klara…. … medan bilen laddade ström åt vi fantastiskt goda nudlar på en snabbmatsrestaurang intill. Vi gillar denna kedja och äter ofta just här när vi är på… Continue reading

    Snabb helgavstickare….
  • Nåjaaa….. finaaaaaal!

    Där satt det första uppträdandet! Klockrent, proffsigt och inte det minsta nervöst såg det ut att vara! HELT otroligt! Skall bli intressant att se hur långt det håller på lördagen i finalen, men bara att KAJ kom till finalen i… Continue reading

    Nåjaaa….. finaaaaaal!
  • Varm måndag i maj….

    …. Och när det blir alldeles extra sommarvarmt här hos oss är det ju kall mat som gäller. Vilket jag faktiskt alldeles nyligen skrivit om. Eftersom det alldeles nyligen blivit så varmt igen! Eftersom temperaturen åter kröp upp till just… Continue reading

    Varm måndag i maj….
  • Mors dag 2025…

    … blev enormt varm, runt +35 grader på seneftermiddagen som ni ser på min fina termometer inköpt för ett antal år sedan i Jakobstad. ( det kanske inte syns så bra faktiskt…). Jag blev bjuden på en fantastiskt god morsdgaslunch… Continue reading

    Mors dag 2025…
  • En meningsfylld kväll…

    Vid denna stora distributionscentral har jag och min bibelstudie/diskussiongrupp från församlingen spenderat denna tisdagskväll. Till denna central anländer dagligen enorma säckar och lådor med olika livsmedel som av eller anledning inte kan säljas i de vanliga matbutikerna. Denna organisation förlitar… Continue reading

    En meningsfylld kväll…
  • Somrigt, gott och nyttigt…

    Det börjar vara dags för sommarmeny här hos oss igen! Åter denna måndag fick vi njuta av +25 soliga grader utomhus och åter blev det för hett att sitta i solen med stickningen! Det var skuggan som gällde, även om… Continue reading

    Somrigt, gott och nyttigt…