hälsa
-
En (kvälls)stund vid vattnet
Det har gått 30 år sedan vi sade ja vid altaret idag. Den 8.7 1995, begav det sig, nästan vid tidernas begynnelse, men ändå en sådan otroligt kort tid sedan! Maken skulle fylla 25 på hösten och själv hade jag… Continue reading
-
Rensat i rabatten… och ett uppskattat bakverk
Före: Rabatten såg ju långhårig ut med allt det där gröna och långa gräset, så jag bestämde mig för att ta tag i detta i eftermiddags. Det blåste för ovanlighetens skulle inte och trädet som står nära denna rabatt, en… Continue reading
-
Svettigt, men lyckat besök….
.. blev det verkligen för Lillasyster idag. Vi började vid The School of Nursing med en presentation på 40 minuter och sedan en rundvandring på 20 minuter. En av de studerande som har ett år kvar innan han blir utexaminerad… Continue reading
-
Kvällsutflykt…
Minneapolis och St.Paul med Förorter är vackert på många ställen. Grönt trots att detta område utgör hem för mera än hälften av Minnesotas 5 miljoner invånare. ( Runt 3 miljoner invånare bor här.) Ikväll träffades min Bibelstudie grupp vid en… Continue reading
-
Solen försvann…
… och dagstemperaturen sjönk under dagen. Som varmast blev det runt +19 grader, men det var redan runt tolvtiden. Sedan drog regnet in över oss och temperaturen sjönk långsamt under hela eftermiddagen medan det duggade från och till. Det blev… Continue reading





