Familj
-
Road trip
Det är sommar och det är helg och vi har åter landat här…. Det är svalt och skönt i vårt lilla paradis i Wisconsin. Inga vindar över huvudtaget, så det gäller att hålla sig borta från de otaliga myggen! Tack… Continue reading
-
Torsdagens ditt som datt….
En nöjd och glad hunddam på väg hem igen efter morgonens klippning. Visst var hon en aning nervös när hon ställde sig på vågen vid hundfriseringen för vägningen, ( 22 kg för denna hunddam idag.) men eftersom hon hade beställd… Continue reading
-
Red, White and Blue
Denna fjärde juli, USAs nationaldag, började med ett rejält och vått regn! Härligt! Välbehövligt igen eftersom vi fortfarande har torka, men detta regn hjälpte säkert en aning det med. Tyvärr blev inte luften fräschare utan det kvava, tunga vädret från… Continue reading
-
Värt besväret?
Jo men det kunde vi nog fråga oss denna eftermiddag där vi satt på motorvägen. Fast i den enormt långa bilkön. Lillasyster och jag. Maken jobbade denna fredag, så han skulle komma efter oss så vi körde separat. Han tänkte… Continue reading
-
Sent blev det….
.. igår kväll medan vi väntade på att flyget från Kanada skulle landa hemma i Tvillingstäderna igen. Lillasyster berättade medan hon väntade på att stiga ombord att resan hade varit väldigt bra trots många steg, inte riktigt de bästa skorna… Continue reading
-
Lugnet efter stormen…
… jo men så kändes det lite denna tisdag efter den intensiva helgen med besök från när och fjärran. Nu är lakan tvättade och handdukar likaså. Allting iordningställt inför nästa besök. Denna onsdag blev det åter över trettio grader varmt… Continue reading