Familj

  • En gråmulen tisdag som kulminerar i snöstorm… Och körkonsert!

    Medan jag sitter här i sängen med min lilla dator och piltar ner dessa rader viner vindarna ute och snön vräker ner. Precis som utlovat. Hela natten skall detta oväder dra in över Minnesota som delvis utgörs av prärie. Dylika… Continue reading

  • A Sunday Recap….

    -Sovmorgon… SÅ skönt! -Söndagsträning med Peloton. Duktiga Hannah från studion i New York City på skärmen. Cykeltränade endast 96 km under februari månad, så nu har jag lovat mig själv att få ihop flera kilometrar än så nu i mars.… Continue reading

  • Vi testade nytt…

    …på rekommendation av en stickande vän och åt på nytt ställe på fredagskvällen. En resturang som heter Three Squares och som finns här i Förorten och har funnits i hela tio års tid redan och vi har liksom aldrig ens… Continue reading

    Vi testade nytt…
  • Stickar… vad annars?

    Endast sex varv kvar innan jag äntligen får börja med spetsen som utgör kanten på denna sjal. Och detaljen som jag har sett mest fram emot med detta sjalprojekt. Ett varv ligger nu på 240+ maskor, så det tar sin… Continue reading

  • Full fart på stickorna denna torsdag och roligt är det!

    Jag hade andra ärenden till shoppingcentret inte så långt från oss denna soliga och nio plusgrader varma eftermiddag. Alltså förhöll det sig alldeles naturligt att jag gick upp en trappa till den lilla garn affären, eller hur…? Jag var på… Continue reading

    Full fart på stickorna denna torsdag och roligt är det!
  • Grillsäsongen inledd

    Jo, men visst är grillsäsongen inledd hos oss denna måndag den 24.2. En aning tidigare än normalt. Den första grillningen efter vintermånaderna brukar infalla i mars. I och med att det åter bjöds på tolv plusgrader denna måndag beslöt jag… Continue reading

    Grillsäsongen inledd
  • Yksi, kaksi, kolme…saunaa!

    Nämen, hur fantastiskt var ju inte detta…?! KAJ gick nog rakt in i mångas hjärtan på lördagen när de landande en finalplats i svenska Melodifestivalen! Så roligt! Och grattis till dem! Jag måste säga att jag var skeptisk då jag… Continue reading

    Yksi, kaksi, kolme…saunaa!
  • Hipp hurra för vår 17 åring idaaa!

    Finländsk ( Nordisk?) gräddtårta hade beställts och fyller man 17 är det ju helt självklart att en sådan serveras! Efter en fantastiskt god middag på önskad resturang- pizzeria! Annars inga större utsvävningar för denna 17 åring idag. Hon har kalasat… Continue reading

    Hipp hurra för vår 17 åring idaaa!
  • Tråklördag…

    Jo men det blev lite så efter den fina gårkvällen och alla hjärtans dag. Vädret hjälpte inte heller till med sina gråmulna skyar denna lördag. Jag försöker att inte gnälla och klaga när den generösa Maken har delat med sig… Continue reading

    Tråklördag…
  • Galentines 2025

    Nej, nej. NI läste inte alls fel! När flickor/kvinnor firar Alla Hjärtans Dag tillsammans (eller Vändagen som denna dag heter i Finland) så kallas det här hos oss för Galentines. Och det handlar då inte om några galenskaper utan om… Continue reading

    Galentines 2025