äktenskap

  • Med foten i paket och sparkcykeln i bakluckan…

    …begav vi oss på helgutflykt i eftermiddag! Denna utflykt har faktiskt varit planerad ända sedan i oktober förra året. Men då visste vi ju inte att denna vecka också skulle innehålla en smärre tåoperation. Vi startade hemifrån Förorten vid 13.30… Continue reading

    Med foten i paket och sparkcykeln i bakluckan…
  • Smärtan…

    … i den opererade foten kommer och går och de senaste dagarna har inte varit särkilt roliga precis. Detta hade nog kirurgen varnat för också innan ingreppet. Trots ett rätt litet ingrepp är det ju ändå ett ingrepp och det… Continue reading

    Smärtan…
  • Endast åtta timmar senare…

    … sitter jag här hemma med den högra foten i paket. Värk visserligen och går på värkmedicin, men har hittills inte behövt ta hela dosen utan klarar mig med ett piller istället för två. Operationen gick mycket bra. Kirurgen, som… Continue reading

    Endast åtta timmar senare…
  • Grattis på morsdagen!

    Finland, USA och åtminstone Kanada är de länder som firar morsdag denna söndag, den 12.5, så grattis till oss! Finns möjligen flera länder som deltar denna helg också. Ingen nämnd, ingen glömd. Och hej alla som tittat in lite här… Continue reading

    Grattis på morsdagen!
  • Gochujang…

    … är verkligen inte lätt att uttala korrekt på koreanska! Lillasyster har en kompis med föräldrarna från Korea och hon har lärt sig uttalet av denna kompis. Denna sås, denna koreanska ketchup om man så vill är otroligt god! Söt… Continue reading

    Gochujang…
  • April showers bring May flowers…

    … åtminstone får man hoppas det efter denna tisdags konstanta hällregn. Det började v id 08.30 tiden och i skrivande stund, runt 13 timmar senare, regnar det fortfarande ute. Dock ngt stillsammare och den helknasiga vinden har också mojnat. Gräsmattan… Continue reading

  • Skir grönska högt upp i trädkronorna….

    …. Kom vi tillbaka till denna seneftermiddag i Förorten efter en väldigt skön och avkopplande helg vid stugan i norra Wisconsin. Fanns inte ett spår av ngn grönska i fredags när jag åkte hemifrån och nu denna söndag ser det… Continue reading

    Skir grönska högt upp i trädkronorna….
  • Den första riktiga vårhelgen…

    …spenderas vid stugan i norra Wisconsin! Maken körde upp i torsdags, men Lillasyster och jag hade lite annat program den kvällen som måste tas hand om. Jag stickar visserligen sgs för jämnan, men ngn sömmerska är jag inte. Då vackra… Continue reading

    Den första riktiga vårhelgen…
  • Fantastiskt vackert…

    … var det ovanför molnen strax innan vi påbörjade landningen ner till till Minneapolis och St.Paul igen på söndagen efter en kort, men mycket trevlig visit till släkten i Arizona. Förutom att hälsa på släkten, lapade jag sol hela dagen… Continue reading

    Fantastiskt vackert…
  • Snart på språng igen….

    Onsdagskvällen har gått i packandets tecken. Maken har lyckats få några lediga dagar efter byte med kollega och Lillasyster njuter av sitt vårlov. Vi har bokat biljetter och beger oss iväg till delstaten Arizona för att hälsa på släkt över… Continue reading