sommar
-
Never judge a book by its cover!
Byggnaden var mörk och låg. Både ute och inne. Sorlet där inne var påtagligt, nästan högljutt och värdinnan som frågade om vi hade reserverat ett bord i förväg, var skeptisk att hon skulle hitta ett sådant åt oss när hon… Continue reading
-
Nyförvärv
Det här med att bli med ngt har kommit till i det svenska språket sedan jag inte längre bor i Svensk Finland. Jo, att bli med barn användes ju, men inte att bli med ngt annat. Lite lustigt är detta… Continue reading
-
The ultimate beach read!
Den kom på posten dagen innan vi skulle åka till sommarstugan. En julpresent som hade beställts av Maken i december, men som just kommit ut i tryck nu i juni. En pinfärsk bok av favoriten Elin ( hon uttalar sit… Continue reading
-
Det lär skall vara varmare….
… i södra Europa, men vi tyckte det räckte gott och väl med 34 grader här i Wisconsin idag. Med luftfukten inberäknad kändes det mera som 37 grader. Hemma i Förorten var samma siffror 38 och 42 grader. Det blev… Continue reading
-
Vi befinner oss….
… här! Efter en intensiv vecka har vi packat väskorna, maten och dragit! Nåja, inte så långt borta och inte till ngt nytt ställe, utan till vårt lilla stugparadis i grannstaten Wisconsin. Vädret är svalt och skönt hittills. Runt 20… Continue reading
-
Steka ägg…?
Tydligen går det. Att steka ägg på uppfarten gjord av asfalt till vårt hem alltså. Vi har aldrig provat, men vet att det går i delstaten Arizona, som vi rätt ofta besöker till följd av släkt där. Idag kunde vi… Continue reading
-
Bland blommor och blader en vacker junidag
Denna torsdag bjöd på alldeles förträffligt väder med sol från en molnfri himmel och så småningom klättrade temperaturen upp till +23 grader. Alldeles ypperligt försommarväder. Tyvärr blåste det ngt alldeles fruktansvärt också, så man fick snällt hålla i hatten (… Continue reading