Släkt
-
Om jag var hemma i Jakobstad…
… skulle jag skriva och önska en god fortsättning, men som ni vet befinner jag mig på den västra sidan av Potten och här firas ingen annandag. Julen är över på ett huj och imorgon, tisdag ( annandagen) kommer vardagen emot. Åtminstone för… Continue reading
-
Dia de las murtos, All Saints’ Day….
… Alla Helgons Dag. Kärt barn har många många namn och ser olika ut i olika kulturer. Nämnaren är dock densamma: att vi kommer ihåg och hedrar de som har ‘gone before us’. I förmiddags var vi en grupp kvinnor… Continue reading
-
Händelserika dagar…
Det hela började i torsdags… På kvällen efter en helt normal middag hemma i Förorten med Maken och Lillasyster. Jag satt utomhus i den sköna vinden med stickningen och Maken hojtade till: -Du borde kolla telefonen din… Varpå jag tog… Continue reading
-
Det roliga bara fortsätter….
Jag hade inte kommit mig för att gå och tömma brevlådan tidigare på dagen, så denna lördagskväll gick jag ut i värmen för att in lördagsposten. ( I USA har vi postgång se dagar i veckan.) De vanliga räkningarna och… Continue reading
-
Jakobstad i min soffa
Titta på detta fina örngott som numera pryder en kudde på soffan här hemma i Förorten! Det föreställer en del av Jakobstad, min hemstad i FInland. Det är födelsedag på kommande och jag fyller jämnt i år… En ganska stor… Continue reading
-
Intensiv…
…. Är nog det rätta ordet för veckan som varit. En hel del hann vi medmedan vi hade släktingar på besök och vädret visade sig från sin alla bästa Minnesota sida. Sommaren kom senaste onsdag, samma dag som gästerna från… Continue reading
-
Bomullsläge….
Ja, nu när termometern återigen stiger till dagliga 28 plusgrader blir det en paus med stickning i ylle och tunga garner. Helt enkelt för att det blir alldeles för varmt! istället sökte jag mönster i bomull på Ravelry igår och… Continue reading