shopping
-
Som det regnade igår!
Hela onsdagen fortsatte regnet. I strida strömmar. Så till den milda grad att när det bjöds på några minuters uppehåll gick jag ut för att hälla vatten ur blomkrukorna eftersom de inte hann dränera vatten mängderna tillräckligt snabbt! Efter lunchen… Continue reading
-
Rain now… and the remainder of the day…
Det finns ju inga dåliga väder, endast dåliga kläder, eller hur var det…? För tredje dagen i följd regnar det här vid stugan. De två föregående dagarna handlade det om regnskurar från och till under dygnen. Solen fick vi också… Continue reading
-
Picture perfect
Åtminstone under dagen såg vädret vid stugan ut så här igår. Vid 17 tiden mullrade det till och åskskuren var ett faktum. Det var bara att snabbt roffa åt sig stickningen och gå in när stora droppar började falla från… Continue reading
-
She made my day!
Utropade jag helt spontant när vi åter hade satt oss i bilen, Maken och jag. Vi besökte nämligen en trädgårdsbutik denna eftermiddag. Det börjar ju minst sagt vara dags för lite uppsnyggning av gården vår nu så här på våren.… Continue reading
-
Grovt misstag
Denna ’orm’ revs upp sent igår kväll med ett hjärtligt skratt. Under dagen åkte jag till den lokala garnaffären. Ville söka garn till en ny, somrig topp. Det skulle vara ngt tunt, somrigt garn. Denna onsdag har vi utlovats +27… Continue reading
-
Ställd…
… blir man minst sagt när datorn som vi alla numera går och bär på strejkar. Mitt Äpple gav helt upp i torsdags på kvällen och min tekniker, dvs Maken befann sig på annat håll, nämligen stugan. Mitt Äpple hann… Continue reading
-
Naturens aprilskämt som uteblev…
… och inte mig emot! Vädergubbarna-och gummorna varnade nästan konstant för det inkommande vädret på medierna igår. Det lovades regn och fruset regn och flera cm med is och snö ovanpå det. Jag bad Maken, som har en helt vanlig… Continue reading
-
Värme, kyla, tvättmaskiner… oh wow!
Så kan det gå! Tiden har liksom gått fort under dagarna och bloggandet har inte blivit av under senkvällen. Det är väl nog bara stickningen jag kan skylla på. Istället för att lägga bort handarbetet i rimlig tid har stickorna… Continue reading
-
Chicago Style Deep Dish Pizza…
… har jag aldrig försökt mig på förut men receptappen på min iPad lockade och eftersom jag kunde åka och handla medan degen stod på jäsning och tvättmaskinen skötte sitt på samma gång, passade denna tisdag ypperligt. I begynnelsen då… Continue reading
-
Biggie steals the show
Han var helt enkelt för härlig! Den jättelika boxern Biggie som mer eller mindre bodde ( hans matte jobbade som expedit) i en av klädaffärerna där vi shoppade under torsdagseftermiddagen. Han gjorde skäl för namnet sitt. Ngn liten boxer var… Continue reading









