Livet

  • Som det regnade igår!

    Hela onsdagen fortsatte regnet. I strida strömmar. Så till den milda grad att när det bjöds på några minuters uppehåll gick jag ut för att hälla vatten ur blomkrukorna eftersom de inte hann dränera vatten mängderna tillräckligt snabbt! Efter lunchen… Continue reading

    Som det regnade igår!
  • Enskilda inlägg eller sammanfattning…?

    Ja, det är väl frågan efter 11 dagars uppehåll i blogg-o-sfären. Det blev en mera hektisk vecka förra veckan med det årliga sommarlägret för barn i åldrarna 5-11 som jag är med och drar vid vår församling. Och därav mycket… Continue reading

    Enskilda inlägg eller sammanfattning…?
  • Nej, inte riktigt så varmt blev det…

    Det skall påpekas att sensorn på utsidan för termometern i köksfönstret visserligen hänger fritt, men väggen bakom den är brun. Och följaktligen blir den väldigt varm när solen gassar och det ändå är kring +30 grader ute. Naturligtvis registrerar sensorn… Continue reading

    Nej, inte riktigt så varmt blev det…
  • Look! No hands!

    Detta var verkligen imponerande och hur kul som helst! Maken, som nu snart i 6 års tid har varit ’ ambassadör ’ för ett visst elbilmärke med en ngt märklig chef, fick äntligen sin vilja igenom. Jag lutade mig mot… Continue reading

    Look! No hands!
  • Vårens inspektion…

    … av luftkonditionerare samt värmepanna eftersom hela systemet så att säga ’sitter ihop’ är nu avklarad och den inspektionen var definitivt värd kostnaden på USD 125. Har man ett hem skall det skötas om och hållas i skick såklart. Värmepannan… Continue reading

    Vårens inspektion…
  • En vecka…!

    En hel vecka har susat förbi och jag har inte loggat in här på bloggen en enda gång! Det är vår och schemat är digrare än vanligt helt enkelt. Fast bara för att jag inte tagit mig tid att plita… Continue reading

    En vecka…!
  • Fredagsgörat…

    … fortsätter denna förmiddag efter gårdagens leverans. Tre kubikmeter bark släpptes ner på uppfarten och detta var det andra lasset. För ngn vecka sedan leverade det första, men Maken var så väldigt snabb med skottkärran och spaden att jag inte… Continue reading

    Fredagsgörat…
  • Måndag med lite blandat…

    Begav mig nästan i ara morgonstund till huset där Svärföräldrarna bodde innan ’den stora flytten’ i november. Huset är fortfarande kvar och till salu men ngn som gärna vill köpa huset är mycket intresserad och ett anbud har getts. Idag… Continue reading

    Måndag med lite blandat…
  • Det första av många sista…

    Det blir en ’bitter sweet’ vår för vår Lillasyster och igår, lördag var det dags för den sista konserten med musikskolan inne i Minneapolis där hon lärt sig spela harpa sedan åtta års ålder. Gårdagens konsert bestod av alla elever… Continue reading

    Det första av många sista…
  • She made my day!

    Utropade jag helt spontant när vi åter hade satt oss i bilen, Maken och jag. Vi besökte nämligen en trädgårdsbutik denna eftermiddag. Det börjar ju minst sagt vara dags för lite uppsnyggning av gården vår nu så här på våren.… Continue reading

    She made my day!