skolgång
-
Inte tvättad ännu…
… men tröjan blev klar ikväll. I kvällssolen stickade jag klart den precis innan jag fortsatte till gymnasiet för informationskväll. Som jag berättat tidigare går Lillasyster sista året i gymnasiet och nu börjar det bli dags att ansöka till universitet… Continue reading
-
Nu tar vi Labor Day långhelg!
Skål på er alla som tittar in här! Nu tar vi långhelg här på andra sidan Potten. Det är Labor Day helgen som har inletts och denna markerar numera sommarens sista suck. Nästa vecka här i norr börjar skolorna (… Continue reading
-
Åskknallarna…
… avlöste varandra vid 05.30 tiden och regnet och det eventuella haglet piskade mot fönsterrutorna bakom de fördragna gardinerna i vårt sovrum. Jag steg upp eftersom jag vaknat av åskan och tittade ut… Träden svajade i vinden och regnet öste… Continue reading
-
Fyra bortopererade visdomständer senare…
… körde jag Sonen hem i förmiddags. Han var vid rätt gott mod med svullna kinder till följd av kompressen som han bet ned på inne i munnen. De övre tänderna hade kommit ut lättare än de längre berättade kirurgen… Continue reading



