skolgång

  • Yksi, kaksi, kolme…saunaa!

    Nämen, hur fantastiskt var ju inte detta…?! KAJ gick nog rakt in i mångas hjärtan på lördagen när de landande en finalplats i svenska Melodifestivalen! Så roligt! Och grattis till dem! Jag måste säga att jag var skeptisk då jag… Continue reading

    Yksi, kaksi, kolme…saunaa!
  • Hipp hurra för vår 17 åring idaaa!

    Finländsk ( Nordisk?) gräddtårta hade beställts och fyller man 17 är det ju helt självklart att en sådan serveras! Efter en fantastiskt god middag på önskad resturang- pizzeria! Annars inga större utsvävningar för denna 17 åring idag. Hon har kalasat… Continue reading

    Hipp hurra för vår 17 åring idaaa!
  • Galentines 2025

    Nej, nej. NI läste inte alls fel! När flickor/kvinnor firar Alla Hjärtans Dag tillsammans (eller Vändagen som denna dag heter i Finland) så kallas det här hos oss för Galentines. Och det handlar då inte om några galenskaper utan om… Continue reading

    Galentines 2025
  • Tisdagsplock…

    Min frissa är så kunnig och proffsig och håret blir alltid så snyggt stylat när hon är klar. Hon tog nästan tre cm bort idag och mitt tjocka hår känns betydligt lättare. Däremot kommer jag helt garanterat inte att få… Continue reading

    Tisdagsplock…
  • Söndag? Bra dag (den med)!

    I skrivande stund är det åter sent på kvällen. Här sitter jag dock i sängen med ett par fantastiskt varma, nystickade sockor på fötterna och de är bara SÅ sköna! Denna söndag rusade förbi. Började, som sig bör, med gudstjänst… Continue reading

    Söndag? Bra dag (den med)!
  • Snöig lördag, trevlig lördag

    Tio cm med det vita är ändå inte så fy skam. Inte lika mycket som utlovat naturligtvis, och vi kanske inte hade behövt annullera våra resplaner, men det är ju så himla svårt att veta med vädret och dess nycker,… Continue reading

    Snöig lördag, trevlig lördag
  • Åter hemma…

    Vi lämnade detta sen lördagskväll på Kauai…. … flög sex timmar från det lilla samhället Lihue på Kauai till västkusten och Seattle. På ditvägen åkte vi via Los Angeles, men tillbaka resan gjordes via Seattle i delstaten Washington. Om ni… Continue reading

    Åter hemma…
  • Konsert avslutning på veckan…

    Två dagar har nu avverkats tillbaka i gymnasiets värld för Lillasyster. Den extremt korta skolveckan ( 2 dagar) avslutades med en harpkonsert vid musik institutet inne i Minneapolis. Denna konsert hade vi lite glömt bort under julen och nyåret, men… Continue reading

    Konsert avslutning på veckan…
  • Gooooooooaaaaaaal!

    Vilken hockey match det blev mellan Sonens universitet ( UND) och bortalaget som kom från Minnesota. Till och med jag, som inte är särskilt intresserad av hockey satt på ändan av läktarsätet när matchen gick in i 5 minuters övertid… Continue reading

    Gooooooooaaaaaaal!
  • Hastigt och lustigt var vi på väg!

    Hela veckan har både Maken och jag hållit ett öga på vädret. Det såg fantastiskt bra ut ända tills för ngn dag sedan då snö, slask, fruset regn och allmänna hala vägar utlovades imorgon på lördagen. Inte i hela delstaten… Continue reading

    Hastigt och lustigt var vi på väg!