Livets spratt
-
Go big, or go home!
Är ett välkänt uttryck på engelska. Passar utmärkt när man liksom ställt till med ngt utöver det (o)vanliga. Jag slog nämligen i misstag sönder en tallrik när jag sprang in och ut till och från grillen ikväll när jag grillade… Continue reading
-
Ingen flygning på en vecka…
… blev domen för Sonen denna måndag efter att han tillbringat ett par timmar på akuten natten mellan söndagen och måndagen efter att i misstag ha fått i sig skaldjur. Han kunde lugnt konstatera att han fortfarande är allergisk…. Flickvännen… Continue reading
-
En enormt långt bilkö…
… som långsamt ringlade sig norrut fick vi erfara under fredagen medan vi körde söderut och hemåt till Förorten igen. Fredag eftermiddag under sommaren och alla som har stugor norr och om Tvillingsstäderna hade åkt ifrån sina respektive jobb tidigare… Continue reading
-
Now you see it… now you don’t!
Det har länge varit i planeringen men så kom en pandemi och precis allt, även byggnadsmaterial, steg i höjden. Har fortsatt att vara allt annat än förmånligt och så satte ngn som inte skall nämnas vid varken president titel eller… Continue reading
-
Som det regnade igår!
Hela onsdagen fortsatte regnet. I strida strömmar. Så till den milda grad att när det bjöds på några minuters uppehåll gick jag ut för att hälla vatten ur blomkrukorna eftersom de inte hann dränera vatten mängderna tillräckligt snabbt! Efter lunchen… Continue reading
-
Rain now… and the remainder of the day…
Det finns ju inga dåliga väder, endast dåliga kläder, eller hur var det…? För tredje dagen i följd regnar det här vid stugan. De två föregående dagarna handlade det om regnskurar från och till under dygnen. Solen fick vi också… Continue reading
-
Picture perfect
Åtminstone under dagen såg vädret vid stugan ut så här igår. Vid 17 tiden mullrade det till och åskskuren var ett faktum. Det var bara att snabbt roffa åt sig stickningen och gå in när stora droppar började falla från… Continue reading
-
Dottern kom med Hawaii…
En hibiskus som inte hade blivit såld på trädgårdsbutiken där Dottern jobbar med att köpa in blommor, blev min igår kväll. Hibiskus växer på Hawaii, dit vi regelbundet åker på semester, så det var ju verkligen trevligt att jag fick… Continue reading
-
Dramaklubben höll avslutning
Kvällen började med mingel och tilltugg men det skippade vi och åkte till gymnasiet strax före kl. 19. Vi bänkade oss tillsammans med elever och föräldrar i det mindre auditoriet och behövde inte känna oss besvärade för att vi inte… Continue reading








