klagomål

  • Ingen flygning på en vecka…

    … blev domen för Sonen denna måndag efter att han tillbringat ett par timmar på akuten natten mellan söndagen och måndagen efter att i misstag ha fått i sig skaldjur. Han kunde lugnt konstatera att han fortfarande är allergisk…. Flickvännen… Continue reading

  • En enormt långt bilkö…

    … som långsamt ringlade sig norrut fick vi erfara under fredagen medan vi körde söderut och hemåt till Förorten igen. Fredag eftermiddag under sommaren och alla som har stugor norr och om Tvillingsstäderna hade åkt ifrån sina respektive jobb tidigare… Continue reading

    En enormt långt bilkö…
  • Now you see it… now you don’t!

    Det har länge varit i planeringen men så kom en pandemi och precis allt, även byggnadsmaterial, steg i höjden. Har fortsatt att vara allt annat än förmånligt och så satte ngn som inte skall nämnas vid varken president titel eller… Continue reading

    Now you see it… now you don’t!
  • Som det regnade igår!

    Hela onsdagen fortsatte regnet. I strida strömmar. Så till den milda grad att när det bjöds på några minuters uppehåll gick jag ut för att hälla vatten ur blomkrukorna eftersom de inte hann dränera vatten mängderna tillräckligt snabbt! Efter lunchen… Continue reading

    Som det regnade igår!
  • Rain now… and the remainder of the day…

    Det finns ju inga dåliga väder, endast dåliga kläder, eller hur var det…? För tredje dagen i följd regnar det här vid stugan. De två föregående dagarna handlade det om regnskurar från och till under dygnen. Solen fick vi också… Continue reading

    Rain now… and the remainder of the day…
  • Picture perfect

    Åtminstone under dagen såg vädret vid stugan ut så här igår. Vid 17 tiden mullrade det till och åskskuren var ett faktum. Det var bara att snabbt roffa åt sig stickningen och gå in när stora droppar började falla från… Continue reading

    Picture perfect
  • Åter har en hel vecka…

    … gått förbi utan att jag varken uppdaterat läget här på denna vardagsblogg eller ens läst de bloggar jag vanligtvis följer. Av ngn anledning prioriterar jag inte skrivandet för tillfället…. Trots att jag konstant har tusen idéer för inlägg i… Continue reading

    Åter har en hel vecka…
  • May Day- Första maj

    … har jag förstått var populärt att uppmärksamma förut i detta landet, men har lite fallit i glömska. Under tiden jag jobbade med 3 och 4 åringar gjorde vi små korgar med pappersblommor som barnen fick ta hem och ge… Continue reading

    May Day- Första maj
  • Grovt misstag

    Denna ’orm’ revs upp sent igår kväll med ett hjärtligt skratt. Under dagen åkte jag till den lokala garnaffären. Ville söka garn till en ny, somrig topp. Det skulle vara ngt tunt, somrigt garn. Denna onsdag har vi utlovats +27… Continue reading

    Grovt misstag
  • Ställd…

    … blir man minst sagt när datorn som vi alla numera går och bär på strejkar. Mitt Äpple gav helt upp i torsdags på kvällen och min tekniker, dvs Maken befann sig på annat håll, nämligen stugan. Mitt Äpple hann… Continue reading

    Ställd…